کد مطلب: ۹۲۷۹۲۳

گرم‌ترین شهر در ۴۰ سال گذشته این شهر است

گرم‌ترین شهر در ۴۰ سال گذشته این شهر است

در روز چهارشنبه 17 مرداد شهر قم با ثبت دمای 47.2 درجه گرم ترین شهر در ایران بود که در طول 40 سال گذشته این گرمی در قم بی سابقه بوده و بالاترین دمایی بوده که در این شهر ثبت شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: در روز چهارشنبه ۱۷ مرداد شهر قم با ثبت دمای ۴۷.۲ درجه گرم ترین شهر در ایران بود که در طول ۴۰ سال گذشته این گرمی در قم بی سابقه بوده و بالاترین دمایی بوده که در این شهر ثبت شده است.

مهران حیدری با اشاره به گرمای بی سابقه در استان اظهار داشت: تابستان امسال شاهد روزهای گرمی در استان بودیم به طوریکه تاکنون 41 روز دمای هوا بالاتر از 40 درجه بوده است.

وی با اشاره به وضعیت هوای قم افزود: دمای هوای قم امروز 46 درجه سانتی‌گراد بوده و فردا جمعه 44 درجه سانتیگراد خواهد بود. 

مدیرکل هواشناسی استان قم بیان کرد: پیش بینی ها حاکی از این است دمای هوای استان تا سه شنبه هفته آینده بالا و همچنان گرم باشد و از سه شنبه به بعد دمای هوا تدریجا کاهش یابد و تا 40 درجه هم خواهد رسید.

حیدری با اشاره به گرمای شدید هوای قم در روز گذشته 17 مرداد تصریح کرد: در روز چهارشنبه 17 مرداد شهر قم با ثبت دمای 47.2 درجه گرم ترین شهر در ایران بود که در طول 40 سال گذشته این گرمی در قم بی سابقه بوده و بالاترین دمایی بوده که در این شهر ثبت شده است.

وی با اشاره به دلایل گرمای بی سابقه در قم گفت: شرایط اقلیمی از جمله عرض جغرافیایی قم و همچنین ارتفاع زیر 1000 متر از دریا عامل تعیین کننده برای دمای هوای هر منطقه است که مهمترین علت گرم بودن هوای قم در مقایسه با سایر شهر‌ها جریان هوای شرق به غرب در تابستان است.

 

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.