کد مطلب: ۹۲۸۲۷۹

افزایش ۴۴ درصدی خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری

افزایش 44 درصدی خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از خرید تضمینی حدود 12 میلیون تن گندم در استان چهار محال و بختیاری خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

حسین برزگر امروز در کارگروه ساماندهی آرد، نان و گندم استان، گفت: بر اساس گزارش مرکز مبکا، تا صبح امروز 10 میلیون و 950 هزار تن خرید تضمینی گندم در کشور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این خرید سامانه است که معمولا خرید فیزیکی 5 تا 10 درصد بیشتر از این است، مطرح کرد: تاکنون در مراکز خرید کشور حدود 12 میلیون تن خرید تضمینی گندم اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه متوسط افزایش خرید تضمینی گندم در کشور 17 درصد است، ادامه داد: با این روند که پیش خواهیم رفت، رکورد تاریخی 12 میلیون تن گندم دهه هشتاد در کشور شکسته خواهد شد.

برزگر با اشاره به اینکه در استان چهارمحال و بختیاری حدود 44 درصد افزایش خرید تضمینی گندم صورت گرفته است، عنوان کرد: خرید گندم در کلیه مراکز خرید با شاخص یکسان خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه لازم است گندم‌های مانده روی زمین کشاورزان سریعتر خریداری شود، خاطرنشان کرد: در برخی مناطق ضرورت دارد مرکز خرید فرعی و روباز برای خرید تضمینی گندم ایجاد شود.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.