کد مطلب: ۹۲۸۵۳۱

۶ نفر از عاملان آتش سوزی کاه و کلش در لرستان دستگیر شدند

6 نفر از عاملان آتش سوزی کاه و کلش در لرستان دستگیر شدند

مدیر جهاد کشاورزی سلسله از دستگیری 6نفر از عاملان آتش سوزی مزارع در شهرستان سلسله خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

روح اله حقی منصوری اظهار کرد: این متخلفان زیست محیطی اقدام به آتش زدن کاه و کلش و بقایای گیاهی مزارع کرده بودند که به دستور رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دستگیر شدند.

وی افزود: همچنین در روزهای گذشته یک کشاورز حین آتش زدن بقایای گیاهی مزارع کشاورزی خود در روستای ده سرخ مومن آباد دستگیر و روانه بازداشتگاه شد.

وی با اشاره به فعال بودن گشت مشترک ادارات محیط زیست، جهادکشاورزی، آتش نشانی و نیروی انتظامی در سطح شهرستان افزود: این افراد با گشت ویژه در سطح تمامی مناطق به محض مشاهده هرگونه آتش سوزی مزارع در محل حاضر می شوند و افراد خاطی را به دستور دادستانی دستگیر و روانه بازداشتگاه می کنند.

حقی منصوری بیان کرد: سوزاندن پسماند بقایای گیاهی مزارع کشاورزی برابر ماده ۲۰ قانون هوای پاک جرم محسوب می شود و افراد خاطی حسب دستور مسوولان قضایی شهرستان دستگیر می شوند و مورد برخورد قاطع قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی شهرستان آمادگی دارد در راستای خاک ورزی حفاظتی، حفظ منابع آلی خاک و جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی(کاه و کلش) مزارع کشاورزی تعدادی دستگاه خردکن کاه و کلش برای آن دسته از صاحبان وسایل نقلیه کشنده (تراکتور) که دارای اهلیت هستند به صورت تسهیلاتی با ثبت پیش فاکتور از نمایندگی های مجاز واگذار نماید.

وی گفت: متقاضیان می‌توانند جهت اطلاع بیشتر و تشکیل پرونده به واحد مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیم در شهرستان سلسله وجود دارد که هرساله به کشت محصولات مختلف اختصاص می یابند.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.