کد مطلب: ۹۲۹۳۲۰

صید ترال با مجوز شیلات انجام می‌شود

صید ترال با مجوز شیلات انجام می‌شود

به گفته مدیرعامل تعاونی صیادان بندر دَیِر صید ترال تابستان هر سال برای صید میگو در آب‌های جنوبی و با مجوز شیلات انجام می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

مجید ابراهیمی، مدیرعامل تعاونی صیادان بندر دَیِر گفت: هر ساله صید ترال ۳۵ تا ۴۵ روز از تابستان با مجوز شیلات انجام می‌شود و به کشتی‌ها، لنج‌ها و قایق‌ها اجازه صید ترال داده می‌شود؛ اکنون نیز در فصل آزادی صید ترال قرار داریم و اگر صید خوب باشد تا ۴۵ روز طول می‌کشد و اگر خوب نباشد یک ماهه به پایان می‌رسد.

وی افزود: ترال در این فصل با هدف صید میگو و توسط ایرانی‌ها در آب‌های داخلی انجام می‌شود و قایق‌ها و لنج‌ها برای صید به حوالی جزیره نخیلو و مطاف می‌روند و در خوزستان هم ممکن است در این فصل میگو صید شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: قایق‌هایی که مجوز صید ترال می‌گیرند برای صید در این مدت ۴ میلیون تومان و لنج‌ها ۱۰ میلیون تومان به شیلات پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل تعاونی صیادان بندر دیِر اظهار کرد: کمیته مدیریت صید متشکل از شیلات، تعاونی صیادان، پژوهشکده میگو و محیط زیست استان است با حضور نمایندگان فرمانداری و استانداری توافق می‌کنند که این صید هر سال انجام شود.

وی اضافه کرد: هر چند تعطیل شدن این روش صید سبب ارتقای محیط زیست دریا می‌شود اما میگو هم هر سال به همین روش صید می‌شود و در سفره خانواده‌ها قرار می‌گیرد، میگو یک آبزی کف‌زی است و امکان صید آن با روشی غیر از ترال وجود ندارد.

ابراهیمی گفت: همه میگوهای دریایی که در بازار عرضه می‌شوند به روش ترال صید شده است و بهترین نوع میگوهای دریایی در بازار بندر دیر با قیمت ۴۰۰ هزار تومان در هر کیلو فروخته می‌شود، مصرف‌کننده اصلی آن هم مردم استان بوشهر هستند و مازاد آن به استان‌های دیگر هم ارسال می‌شود.

 

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.