کد مطلب: ۹۳۰۵۷۳

۲۱۷ اصله درخت بر اثر طوفان در شیراز قطع شدند

۲۱۷ اصله درخت بر اثر طوفان در شیراز قطع شدند

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از قطع ۲۱۷ اصله درخت بر اثر طوفان روز گذشته، ۳۰ مردادماه در شیراز خبر داد و گفت: به دلیل بروز پدیده مونسون و به منظور حفظ جان مردم، روستای زین‌آباد جنت شهر تخلیه شد.

به گزارش تجارت نیوز،

غلامرضا غلامی گفت: طی روزهای گذشته هشدار قرمز هواشناسی را برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، ۳۰ و ۳۱ مردادماه صادر کردیم و تمام دستگاه‌های استان به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی با بیان اینکه کل استان فارس به خصوص مناطق جنوب و جنوب شرقی درگیر پدیده مونسون هستند، افزود: مونسون تمام پدیده‌ها اعم از بارش رگباری شدید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تندر، رعد و برق، طوفان، گرد و خاک و... را با هم دارد.

غلامی تصریح کرد: به همین دلیل حضور در تمام تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها، غارنوردی، کوهنوردی، دره‌نورودی و... طی این دو روز ممنوع است و تمام دستگاه‌ها باید تا پایین‌ترین رده ارتباطی خود که مردم و جامعه هدف هستند، اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه حضور در مزرعه‌ها و باغات و همچنین چرای حیوانات به کشاورزان، باغداران و دامداران توصیه نمی‌شود، گفت: طوفان ممکن است دهانه‌های کولرها، سقف‌ها، حلبی‌ها و... را از جا بکند و معلوم نیست این‌ها در کجا فرود می‌آیند، به خاطر همین حضور در فضای باز طی این دو روز پر خطر است.

وی با تصریح اینکه طوفان و رگبار از بعدازظهر امروز در نقاط مختلف استان آغاز خواهد شد، گفت: در شیراز هم از عموم مردم درخواست داریم از رفت و آمد در خیابان‌هایی که درختان تنومند دارند مانند خیابان ولیعصر به جد پرهیز کنند و خودروها و وسایل نقلیه خود را زیر درخت‌ها قرار ندهند.

غلامی از قطع شدن ۲۱۷ اصله درخت در اثر طوفان روز گذشته، ۳۰ مردادماه در شیراز خبر داد و گفت: طوفانی با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت روز گذشته شیراز را درنوردید و امروز پیش‌بینی وقوع طوفان با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در برخی از نقاط استان داریم و به همین دلیل هشدارهای زیادی می‌دهیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از مردم شیراز خواست تا بعدازظهر امروز، ۳۱ مردادماه با خودرو از منزل بیرون نیایند و به حاشیه رودخانه خشک نروند، چرا که ترافیک ایجاد شده مانع از خدمت‌رسانی دستگاه‌های خدمت‌رسان می‌شود.

وی در عین حال هشدار داد که بعدازظهر امروز ممکن است بر اثر پاره شدن سیم‌های برق، برق برخی مناطق حتی قطع شود، گفت: یکی از نکات مهم در حوادث طبیعی، شیوه مواجهه با آن است و این بسیار مهم است که بدانیم در این حوادث چگونه رفتار کنیم و نباید چنین حوادثی را ساده بگیریم.

غلامی تصریح کرد: دهیاران باید با تمام امکانات خود اجازه ندهند مردم برای تفریح به روستای آن‌ها بیایند و باید اطلاع‌رسانی از خطرات احتمالی به صورت گسترده برای عموم مردم صورت گیرد.

وی در ادامه سخنان خود از تخلیه یک روستا در استان خبر داد و گفت: به دلیل اینکه تمام گورآب‌های بالادست روستای زین‌آباد جنت شهر داراب پر شده است و هنگام بارندگی بعدازظهر امروز دیگر جایی برای ذخیره آب نیست و سیلاب راهی این روستا خواهد شد، به همین دلیل برای حفظ جان مردم روستا، این روستا را تخلیه و جابجا کردیم و این کار به صورت پیشگیری انجام شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس تصریح کرد: همچنین در روستای هزار دره شهرستان سروستان، ۳ منزل بر اثر شدت بارندگی روز گذشته به صورت کامل تخریب شدند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.