کد مطلب: ۹۳۱۸۹۴

۲۸۰۰ کیلو زغال و چوب قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد

۲۸۰۰ کیلو زغال و چوب قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد کشف حدود ۲۸۰۰کیلو زغال و چوب قاچاق در این استان خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

سرهنگ ابراهیم جانی نسب روز چهارشنبه هفتم شهریورماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق چوب و زغال محصولات جنگلی، با گشت مشترک یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان دنا، تعداد دو دستگاه خودروی نیسان سایپا و یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ حامل مقدار تقریبی ۷۰۰ کیلوگرم زغال بلوط جنگلی، ۲۰۰۰ کیلوگرم چوب بید رودخانه ای و تعداد دو دستگاه اره موتوری در مسیر جاده مواصلاتی شهرستان دنا از متخلفین حرفه‌ای و سابقه دار کشف، ضبط و توقیف شد.

وی افزود: طی هماهنگی با رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان، خودروها به پارکینگ منتقل و پرونده قضایی تشکیل شد که یک نفر از متخلفین با قرار وثیقه آزاد و دو تن دیگر راهی زندان شدند.

جانی نسب اظهارکرد: توسط ماموران منابع طبیعی لوداب نیز تعداد ۷ کیسه زغال( ۹۰ کیلوگرم) و دو عدد بشکه زغال گیری در منطقه «دره باغ» لوداب کشف، ضبط و تشکیل پرونده شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طرح تشدید مبارزه با متخلفین و متعرضین به منابع طبیعی را با تمام توان و با نهایت دقت و هوشیاری انجام می دهیم و با هیچ کسی کوچکترین تعارف و یا چشم پوشی را نخواهیم داشت.

جانی نسب از مردم خواست مشاهدات خود از تعرض به منابع طبیعی را به شماره های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ گزارش دهند.

سعید جاویدبخت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد نیز از تشدید فعالیت های مبارزه با متخلفین و متعرضین به انفال در این استان خبر داد و گفت: با وجود کمبود نیروی حفاظتی، تمام توانمان را برای حراست از انفال به کار گرفته ایم.

وی تاکید کرد: در کنار همه ی فعالیتهای مستمری که داریم؛ اعم از تولید و کاشت نهال و پروژه‌های آبخیزداری، صیانت از طبیعت و این سرمایه خدادادی را با تمام توان انجام می دهیم.

 جاویدبخت بیان کرد: در زمینه شناسایی و برخورد با متخلفین و متعرضین با هیچ کسی تعارفی نداریم و به یگان حفاظت منابع طبیعی ماموریت داده شده با نهایت دقت و هوشیاری، به صورت شبانه روزی با دست درازی به طبیعت برخورد کند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.