کد مطلب: ۹۳۴۷۸۲

پیش بینی سیلابی شدن رودخانه‌ها برای مازندران

پیش بینی سیلابی شدن رودخانه‌ها برای مازندران

هواشناسی مازندران با اعلام هشدار سطح نارنجی به شکل‌گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج نسبت به وقوع سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی، وزش باد شدید و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران هشدار داد.

به گزارش تجارت نیوز،

 

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از عصرجمعه ۲۳ تا یکشنبه ۲۵ شهریور هفته آینده اعلام کرد و نسبت به افزایش ابر (گاهی رگبار و رعد و برق)، وزش باد نسبتا شدید و کاهش باران در طی این مدت اعلام کرد.

هواشناسی مازندران، آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در ترددهای جاده ای را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.

همچنین در اخطاریه سطح نارنجی هواشناسی مازندران آمده است، با توجه به اینکه بارش‌ها از نوع رگباری و مقدار آن در دامنه‌ها و ارتفاعات بیشتر از مناطق ساحلی و جلگه‌ای است از مردم خواست جوانب احتیاط را رعایت کنند.

هواشناسی به شهروندان توصیه کرد؛ هموطنان علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه از صعود به ارتفاعات خودداری و در هنگام ترددهای جاده‌ای، به ویژه در مناطق کوهستانی احتیاط کنند.

همچنین از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها، مناطق مرتفع، چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز کنند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.