کد مطلب: ۹۳۴۸۹۸

نماینده مجلس: انتقال پایتخت نیاز به زمان و زیرساخت‌های پیچیده دارد/ باید در این رابطه آمایش سرزمینی انجام شود

نماینده مجلس: انتقال پایتخت نیاز به زمان و زیرساخت‌های پیچیده دارد/ باید در این رابطه آمایش سرزمینی انجام شود

یک عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور گفت:انتقال پایتخت نیاز به زمان و طرح مطالعاتی بسیار پیچیده و اعتبارات هنگفت باتوجه به آمایش سرزمینی دارد، وزارت‌خانه‌ها بهتر است در استان‌های قطب کشاورزی و صنعتی قرار گیرند.

به گزارش تجارت نیوز،

روح‌الله موسی، درباره پیشنهاد انتقال پایتخت و صنایع کشور به شهرهای دیگر گفت: انتقال پایتخت امکان پذیر است ولی نیاز به زمان و زیر ساخت‌های پیچیده دارد.

این عضو کمیسیون‌ شوراها و امور داخلی کشور، بیان کرد: انتقال پایتخت بسیار زمان‌بر، پیچیده و نیاز به اعتبارات هنگفت دارد، اما اگر آمایش سرزمینی در رابطه با انتقال پایتخت صورت گیرد، امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: به طور مثال وزارتخانه‌های کشاورزی و یا صنعت و معدن می‌توانند به استان‌هایی بروند که قطب کشاورزی و صنایع باشند. البته این امر نیاز به یک مطالعه گسترده دارد و به همین راحتی انجام شدنی نیست.

موسوی گفت: اینکه صنایع آب‌بر مانند فولاد کنار دریاها باشند حتما از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر است‌.

وی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از صنایع آب‌بر در کویر ایران قرار دارند که برای تامین آب‌ آنها از استان‌های دیگر کمک گرفته می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: انتقال پایتخت نیاز به زمان و طرح مطالعاتی بسیار پیچیده و اعتبارات هنگفت با توجه به آمایش سرزمینی دارد، وزارت‌خانه‌ها بهتر است در استان‌های قطب کشاورزی و صنعتی قرار گیرند.

وی گفت: صنابع آب‌بر ما که در مناطق کویری قرار دارند بعضاً متاسفانه از آب شرب استفاده می‌کنند اما اگر این صنایع در کنار دریاها قرار گیرند حتما از لحاظ اقتصادی به صرفه خواهد بود.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.