کد مطلب: ۹۳۶۹۵۸

سه انفجار در شهرک صنعتی فجر گرمسار/ ۲ کارگر با سوختگی ۹۰ درصد به بیمارستان منتقل شدند

سه انفجار در شهرک صنعتی فجر گرمسار/  2 کارگر با سوختگی 90 درصد به بیمارستان منتقل شدند

تاکنون سه انفجار با آتش‌سوزی تا حدودی گسترده در کارخانه میعانات نفتی در شهرک صنعتی فجر گرمسار اتفاق افتاده و ۲ مصدوم با درصد سوختگی بالا به بیمارستان معتمدی گرمسار منتقل شدند.

به گزارش تجارت نیوز،

انفجار و آتش‌سوزی روز دوشنبه در کارخانه میعانات نفتی حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه رخ داد.

رییس جمعیت هلال احمر گرمسار  افزود: چهار تیم عملیاتی تاکنون به این حادثه اعزام شده‌اند.

حمید مجیدی با اشاره به اینکه تاکنون سه انفجار در این کارخانه رخ داده است، ادامه داد که ۱۲ مخزن میعانات نفتی در این واحد تولیدی وجود دارد و احتمال انفجار این مخازن زیاد است.

وی افزود: حجم و دامنه آتش‌سوزی گسترده است و عوامل آتش‌نشانی تا فاصله زیاد نیز برای مهار آتش دچار زحمت شده‌اند.

صداوسیما نیز نوشت: پژمان قرئیان رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: این دو فرد با سوختگی بیش از ۹۰ درصد به بیمارستان منتقل شده اند. حال این مصدومان وخیم گزارش شده است. 

رضا خانی فرماندار گرمسار هم علت وقوع حریق در واحد تولیدی روغن تصفیه شده و هیدروکربن‌ها در شهرک صنعتی فجر را انفجار در یکی از مخازن این واحد بیان کرد و گفت: هم اکنون همه نیرو‌های اتش نشانی و امدادی گرمسار در محل مستقر و مشغول امداد رسانی هستند.

مدیریت بحران استانداری سمنان نیز گفت: از میزان حجم ذخیره سوخت در انبار سوخت کارخانه میعانات نفتی در شهرک صنعتی فجر گرمسار اطلاع دقیقی نیست به همین دلیل نمی‌توان از زمان تقریبی مهار آتش صحبت کرد. 

احمد طاهریان افزود: تیم‌های آتش‌نشانی از ۹ شهر از استان سمنان و تهران برای مهار آتش‌سوزی در صحنه حادثه مشغول فعالیت هستند.

 افزایش مصدومان آتش سوزی شهرک صنعتی گرمسار به ۶ نفر

مدیرعامل هلال احمر استان سمنان از افزایش مصدومان آتش سوزی شهرک صنعتی گرمسار به ۶ نفر خبرداد.

حسین درخشان؛ مدیر عامل هلال‌احمر سمنان درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت ۱۵:۲۱ با اعلام حادثه انفجار در کارخانه تولید روغن موتور در شهرک صنعتی فجر گرمسار، ۴ تیم امدادی هلال‌احمر استان سمنان به صحنه حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به مخاطرات موجود و نگرانی از انتشار حریق به شرکت‌ها و کارخانجات اطراف، هماهنگی‌های لازم با سازمان امدادونجات هلال‌احمر صورت پذیرفته و بالگرد امدادی جمعیت به محل حادثه اعزام شده است.

مدیرعامل هلال احمر سمنان با بیان اینکه منطقه شهرک صنعتی گرمسار در حال حاضر ایمن سازی شده و میعانات در حال سوختن هستند، تصریح کرد: با ادامه روند اطفای حریق، تعداد مصدومان این حادثه به ۶ نفر رسید؛ ۴ مصدوم دیگر، آتش‌نشان‌ها هستند که در معرض دود و حریق بودند و دچار گرمازدگی و دودگرفتگی شده اند که به بیمارستان اعزام شدند.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.