کد مطلب: ۹۴۲۱۲۰

تراکتورداران کرمانی سوخت ندارند

تراکتورداران کرمانی سوخت ندارند

قبلا سوخت تراکتورداران یک هزار لیتر بود بعد ماهانه به ۲ هزار لیتر افزایش یافت که پس از آن در تیرماه امسال کلا قطع شد و سوخت دریافت نکردیم.

به گزارش تجارت نیوز،

تعدادی از تراکتورداران روستاهای اطراف شهر رمشک که با تراکتور فقط کارهای خدماتی را انجام می دهند طی ۲روز پیش با حضور در دفتر امام جمعه قلعه گنج نسبت به این تصمیم جهاد کشاورزی اعتراض کردند.

مرتضی غلامرضایی یکی از تراکتورداران روستای سور در رمشک از توابع بخش چاه دادخدا که در این جمع حضور داشت گفت: جهاد کشاورزی در توزیع سوخت تراکتورداران پهنه و عرصه زمین کشاورزی را مبنا قرار داده اما بسیاری از تراکتورداران روستاهای رمشک که به دلیل کوهستانی بودن، پهنه ها و اراضی کشاورزی آنان بسیار کوچک است به کارهایی همچون کشت تنباکو و سیر در اراضی یک هکتاری و نیم هکتاری یا کمتر می پردازند و نخلستان های ۲ هکتاری دارند.

وی با بیان اینکه تراکتورداران هم بیشتر فعالیت خدماتی به اهالی روستاها ارائه می کنند افزود: سوخت تراکتورداران به دلیل میزان کم زمین ها، کاهش پیدا می کند.

غلامرضایی ادامه داد: صاحبان تراکتور به عنوان مثال از کف رودخانه شن و ماسه برای اهالی روستاها توزیع یا با بستن تریلی برای حصارکشی و دیوارکشی اهالی روستاها سنگ حمل می کنند؛ همچنین برای احداث کپر و تهیه صنایع دستی شاخ و برگ درختان نخل، داز یا دیگر گونه های درختی را از باغ ها و دامنه کوه ها به روستا می آورند و کرایه دریافت می کنند که این دسته از فعالیت های تراکتورداران نادیده گرفته شده است و سوخت آنها کاهش پیدا می کند.

وی اضافه کرد: ۳۰ نفر از تراکتورداران روستاهای حوزه رمشک از جمله روستاهای سوردر، تگک، کنگرو، زیارت گیاهان، کهن چنگر، سرمیدان ، شهر رمشک، دهندران، ده بالا و گارو به نمایندگی از حدود ۱۰۰ تراکتوردار در منطقه رمشک به دفتر امام جمعه قلعه گنج رفتند و با فرماندار و امام جمعه قلعه گنج دیدار کردند.

غلامرضایی بیان کرد: قبلا سوخت تراکتورداران یک هزار لیتر بود بعد ماهانه به ۲ هزار لیتر افزایش یافت که پس از آن در تیرماه امسال کلا قطع شد و سوخت دریافت نکردیم.

فرماندار قلعه گنج نیز گفت: چون پروانه فعالیت تراکتورداران رمشک به صورت فعالیت کشاورزی صادر شده است و ارائه سوخت بر میزان پهنه و سطح زیرکشت صورت می گیرد، از آنجا که اراضی کشاورزی این دسته از تراکتورداران و کشاورزان نیم هکتاری و یک هکتاری است سوخت آنان به طور طبیعی کاهش پیدا می کند.

محمد فلاح‌کهن افزود: ما پیگیر هستیم این مساله به گونه ای حل شود؛ در جلسه‌ای که در محل استانداری با حضور فرمانداران و نماینده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان برگزار می شود نیز مساله را مطرح می کنیم تا مشکل کشاورزان و تراکتورداران خدماتی رمشک برطرف شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.