کد مطلب: ۸۵۸۱۸۴

لیست پردرآمدترین شغل های جهان در سال ۲۰۲۳

لیست پردرآمدترین شغل های جهان در سال ۲۰۲۳

جراح مغز و اعصاب، متخصص بیهوشی، جراح و جراح فک و صورت، جزو پردرآمدترین شغل های جهان محسوب می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انتخاب شغل و حرفه برای هر کسی می‌تواند نگران کننده باشد. امروزه در تمام دنیا گزینه‌های شغلی زیادی پیش روی افراد قرار دارد، اما برخی از شغل‌ها در لیست پردرآمدترین شغل های جهان قرار می‌گیرند.

لیست پردرآمدترین شغل های جهان

پردرآمدترین شغل های جهان به ترتیب جراح مغز و اعصاب، متخصص بیهوشی، جراح، جراح فک و صورت، متخصص زنان و زایمان، متخصص ارتودنسی، روان‌پزشک، پزشک عمومی، مدیرعامل، متخصص داخلی، متخصص پروتز دندان، متخصص اطفال، دندانپزشک، پرستار متخصص بیهوشی، خلبان و کمک‌خلبان خطوط هوایی، مدیر فناوری اطلاعات، مهندس نفت، پاپزشک، مدیر بازاریابی، وکیل، داروساز و توسعه‌دهنده‌ نرم‌افزار است.(اقتصاد ۱۰۰)

شکاف شغلی در سال 2023

تجارت‌نیوز در گزارش نوشت: طبق پیش‌بینی سازمان جهانی کار، میانگین شکاف شغلی در جهان در سال 2023 رقمی بالغ بر 11.7 درصد (حدود 453 میلیون نفر) خواهد بود، در حالی که شکاف شغلی در کشورهای کم‌درآمد و پردرآمد جهان به ترتیب 21.5 و 8.2 درصد خواهد بود.

سازمان جهانی کار معتقد است که شکاف شغلی رخ داده از دو بحران تشدیدکننده نشات می‌گیرد، نخست اثرات ماندگار پس از پاندمی کرونا و دیگر بروز جنگ‌های اوکراین و سوریه که سبب تورم شدید، نرخ بهره بالا و کاهش ارزش پول شده است. نرخ بهره در 37 کشور جهان همچنان بالای 10 درصد بوده که سبب افزایش مقروض شدن و سخت‌تر شدن بازپرداخت وام خواهد شد. نرخ بهره و بازپرداخت در دوران پاندمی سر به آسمان برد.

نرخ بیکاری در کشورهای آفریقایی و عرب خاورمیانه

مطابق با پیش‌‌بینی‌ها نرخ بیکاری در کشورهای شمال آفریقا و کشورهای عرب خاورمیانه به ترتیب 11.2 و 9.3 درصد خواهد بود که همچنان بالاتر از رقم پیش از دوران کروناست. کشورهای آمریکای لاتین، حوزه دریای کارائیب، اروپا، آسیای میانه و غرب آسیا همگی توانسته‌اند نرخ بیکاری را به وضعیت پیش از کرونا بازگردانند. انتظار می‌رود که روند رو به رشد اشتغال به عنوان بخشی از اقتصاد جهانی در سال 2023 به رقم 2.8 درصد برسد، در حالیکه این عدد در سال گذشته میلادی برابر با 3.4 درصد بود.

سازمان جهانی کار تاکید دارد که درصد پیش‌بینی شده اشتغال سال جاری میلادی تصویر کاملی از بحران بیکاری در کشورهای کم‌درآمد ارائه نمی‌کند. بر این اساس، شکاف شغلی به مراتب مضرتر از وقتی است که افراد فاقد شغل یا ناتوان از پیدا کردن کار مناسب شمارش می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.