فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۶۰۹۴۱

بازار مسکن آمریکا نابود شده است؟

بازار مسکن آمریکا نابود شده است؟

محمد العریان، اقتصاددان ارشد مصری‌آمریکایی، احتمال می‌دهد فدرال رزرو با سرکوب عرضه و تقاضا، بازار مسکن آمریکا را نابود کرده باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از وبگاه بیزنِس اینسایدِر، به گفته محمد العریان، ممکن است بازار مسکن آمریکا ورشکسته شود و احتمالاً چرخه افزایش تهاجمی نرخ‌های بهره فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در سال گذشته این مشکل را ایجاد کرده است.

مشاور ارشد اقتصادی آلیانتس در مصاحبه با شبکه سی‌اِن‌بی‌سی با اشاره به نرخ بالای وام مسکن که بازار را تحت فشار قرار داده است، گفت: این احتمال وجود دارد که بازار مسکن را ورشکسته کرده‌ باشیم.

طبق گزارش Mortgage News Daily، هفته گذشته، میانگین نرخ وام مسکن ثابت به بالاترین میزان خود در ۲۳ سال گذشته یعنی به ۷.۴۸ درصد رسید.

دلایل رکود در بازار مسکن آمریکا چیست؟

نرخ‌های بهره بالا در سال گذشته، با کاهش عرضه و تقاضا، بازار مسکن آمریکا را راکد کرده است.

بسیاری از خریداران بالقوه به دلیل افزایش هزینه‌های استقراض، توانایی خرید مسکن را از دست داده‌اند.

ضمن اینکه افرادی که در حال حاضر صاحب مسکن هستند، از عرضه املاک خود برای فروش منصرف شده‌اند؛ زیرا بسیاری از آنان به دنبال نرخ‌های بهره پایین وام‌هایی هستند که سال‌ها پیش برای خرید خانه‌هایشان از آن‌ها استفاده کردند.

این موضوع باعث شده است که با وجود کاهش تقاضا، قیمت‌ها همچنان بالا باقی بماند.(ایرنا)

کاهش فروش مسکن در آمریکا

انجمن ملی مشاوران املاک (NAR) آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود که فروش مسکن در آمریکا در ماه جولای ۲.۲ درصد کاهش داشته و به نرخ سالانه تعدیل شده فصلی ۴.۰۷ میلیون رسیده است.

تعداد تراکنش‌ها بر اساس سالانه شامل خانه‌های تک خانواده، خانه‌های شهری، کاندومینیوم و تعاونی‌ها ۱۶.۶ درصد کاهش یافت.

متوسط قیمت خانه موجود برای همه انواع مسکن به‌صورت سالانه ۱.۹ درصد افزایش یافت و به ۴۰۶ هزار و ۷۰۰ دلار در ماه جولای رسید.

کل موجودی مسکن در پایان ماه جولای به ۱.۱۱ واحد رسید که نسبت به ماه ژوئن ۲۰۲۳ به میزان ۳.۷ درصد افزایش داشت اما نسبت به جولای ۲۰۲۲ به میزان ۱۴.۶ درصد کاهش داشت.

لارنس یون، اقتصاددان ارشد انجمن ملی مشاوران املاک اظهار کرد که دو عامل باعث فعالیت فروش فعلی می‌شود که شامل موجودی کنونی و نرخ وام مسکن است؛ متاسفانه، هر دو برای خریداران نامطلوب بوده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.