کد مطلب: ۸۶۴۲۳۲

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد:

آخرین وضعیت مالی اروپا/ از هر ۴ اروپایی یک نفر در وضعیت مالی «پرمخاطره» قرار دارد

آخرین وضعیت مالی اروپا/ از هر 4 اروپایی یک نفر در وضعیت مالی «پرمخاطره» قرار دارد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که وضعیت مالی اروپا ناشی از تورم باعث شده است که اروپایی‌ها وعده‌های غذایی خود را کم کنند و خود را در شرایط «پرمخاطره» بدانند.

عرفان حاج‌محمدی/ به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس یک نظرسنجی در مورد وضعیت مالی اروپایی‌، فقر و ناامنی و توانایی اروپایی‌ها برای خرید در طول سال‌ها کاهش یافته است و اکثریت آنها وعده‌های غذایی خود را کم کرده و به انتخاب‌های مالی پیچیده متوسل می‌شوند.

از 10 هزار مورد نظرسنجی Ipsos در فرانسه، 29 درصد گفتند که وضعیت مالی آنها «پرمخاطره» است و هرگونه هزینه غیرمنتظره باعث کاهش تعادل آنها می‌شود.

به نقل از یورونیوز ، تقریبا از هر 2 اروپایی یک نفر فکر می‌کند که در چند هفته آینده در وضعیت نامطمئنی قرار می‌گیرد و تسلیم افزایش قیمت‌ها و کاهش ارزش حقوق می‌شود. طبق آمار یورواستات، نرخ خط فقر در سال 2021 برای کل جمعیت اتحادیه اروپا 17 درصد بود.

اروپا

سبز: وضعیت مالی خوب/ زرد: وضعیت مالی متوسط /قرمز: وضعیت مالی پرمخاطره

فقط 15 درصد از ساکنان اروپا گفتند که نیازی به توجه به هزینه‌های روزمره خود احساس نمی‌کنند. وضعیت مالی اروپا عموم را مجبور می‌کند که انتخاب‌های پیچیده‌ای داشته باشند؛ انتخاب‌هایی که ممکن است به سلامت جسمی، روحی و حتی مالی این افراد آسیب برساند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، اکثریت قریب به اتفاق اروپایی‌ها به دلیل شرایط سخت مالی مجبور به مصالحه و کوتاه آمدن از اولویت‌ها در انتخاب‌های خود شده‌اند.

تورم افسارگسیخته تقریبا در همه بخش‌ها باعث این «انتخاب‌های پیچیده» شد که شامل حذف یک وعده غذایی از 6 وعده با وجود گرسنگی است. تقریبا یک نفر از هر سه اروپایی گفته است که در هنگام گرسنگی یک وعده غذایی را حذف کرده است -یونان و مولداوی به ویژه تعداد بالایی دارند.

از دیگر موارد می‌توان به روشن نکردن بخاری، قرض گرفتن پول و درمان نکردن مشکل سلامتی در مواجهه با تورم اشاره کرد.

نظرسنجی انجام شده توسط بنیاد جوزف راونتری (JRF) در ماه ژوئن نشان داد که 5.7 میلیون خانوار کم‌درآمد در بریتانیا فاقد پول کافی برای تمامی وعده‌های غذایی هستند.

بر اساس این نظرسنجی، افزایش قیمت مواد غذایی از خرید مواد غذایی با تخفیف گرفته تا استفاده از بانک‌های مواد غذایی که توسط انجمن‌های بزرگ برای تغذیه اروپا اداره می‌شوند، تأثیرات متفاوت و در عین حال قابل توجهی بر عادات غذایی داشته است.

از میان افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، 38 درصد گفتند که دیگر قادر به خوردن همه وعده‌های غذایی در روز به طور منظم نیستند، در حالی که تنها 42 درصد گفتند که هرگز صبحانه، ناهار و شام خود را به دلیل محدودیت‌های مالی حذف نکرده‌اند.

شدت این وضعیت در تعدادی از پاسخ‌های والدین منعکس شد و برخی گفتند که مجبور شده‌اند غذا خوردن خود را برای تأمین زندگی فرزندانشان محدود کنند.

21 درصد از والدین مورد بررسی گفتند که حداقل یک مورد از «فقدان تغذیه کافی» را برای تغذیه فرزندان خود تجربه کرده‌اند.

اکثریت مردم اروپا نگران مقابله با تورم هستند

اگرچه ارقام افزایش تورم در واقع شروع به متوقف شدن کرده‌‌اند، اما افزایش قیمت مواد غذایی و مواد اولیه هنوز کاهش نیافته، بنابراین توانایی خرید محصولات به روند کاهشی خود ادامه داده است.

وضعیت مالی اروپا نشان می‌دهد که ارقام تورم اروپا در سال 2022 سه برابر شد و بالاترین نرخ رشد تمام دوران را به دلیل افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده مسکن، آب، گاز و سایر هزینه‌ها - که در یک سال 18 درصد افزایش یافت- را نشان داد.

بسیاری از اروپایی‌ها نه تنها می‌گویند که شرایط مالی آنها بسیار دشوار است، بلکه اعتراف کردند که در مواجهه با تورم در لبه چاقو بودند.

بیش از نیمی از پرسش‌شوندگان، در اکثر کشورها، گفتند که نگران مقابله با تورم هستند، مردم اروپا از افزایش غذا، انرژی و هزینه‌های متفرقه ترس دارند.

بر اساس این مطالعه، 62 درصد نگران افزایش قیمت مواد غذایی هستند، در حالی که هزینه‌های غیرمنتظره و قیمت گاز، 59 درصد از جمعیت مورد بررسی را نگران می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.