کد مطلب: ۸۷۲۰۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تعطیلی دولت آمریکا قریب‌الوقوع است/ جمهوری‌خواهان لایحه بودجه را رد کردند

تعطیلی دولت آمریکا قریب‌الوقوع است/ جمهوری‌خواهان لایحه بودجه را رد کردند

زمان رو به اتمام است. اگر کنگره قبل از نیمه شب شنبه در مورد تصویب لایحه تامین مالی موقت دولت به توافق نرسد، دولت آمریکا تعطیل خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جمهوری‌خواهان تندرو در مجلس نمایندگان ایالات متحده روز جمعه طرح پیشنهادی رهبرشان برای تامین مالی موقت دولت آمریکا را رد کردند و کاملاً مطمئن بودند که آژانس‌های فدرال تا حدودی از روز یکشنبه تعطیل خواهند شد.

مجلس نمایندگان با 232 رای موافق در مقابل 198 رای مخالف، اقدامی را که به تمدید بودجه دولت به مدت 30 روز و جلوگیری از تعطیلی آن انجام می‌شد، شکست داد. این لایحه هزینه‌ها را کاهش می‌داد و مهاجرت را محدود می‌کرد و اولویت‌های جمهوری‌خواهان را که شانس کمی برای تصویب در سنای تحت کنترل دموکرات‌ها داشتند، مقبول‌تر می‌کرد.

به نقل از رویترز ، این شکست باعث شد جمهوری خواهان - که اتاق را با 221-212 کنترل می‌کنند - استراتژی روشنی برای جلوگیری از تعطیلی نداشته باشند. تعطیلی ای که گفته می‌شود پارک های ملی را می‌بندد، دستمزد حداکثر 4 میلیون کارگر فدرال را مختل می‌کند و در صورت تامین نشدن بودجه، همه چیز از نظارت مالی گرفته تا تحقیقات علمی را متوقف می‌کند.

پس از رای‌گیری، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، گفت که مجلس همچنان ممکن است تمدید بودجه را بدون سیاست‌های محافظه‌کارانه‌ای که دموکرات‌ها را از خود دور کرده بود، تصویب کند. اما او از بیان اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد خودداری کرد. انتظار می‌رود این اتاق روز شنبه رای‌گیری مجدد برگزار کند.

او به خبرنگاران گفت: «فقط اگر دست از کار بکشیم با شکست مواجه می‌شویم».

مشخص نیست که آیا سنا به موقع اقدام خواهد کرد یا خیر. این اتاق قرار بود بعدازظهر شنبه لایحه دوحزبی را که بودجه دولت را تا 17 نوامبر تامین می‌کند، بررسی کند، اما موانع رویه‌ای ممکن است رای‌گیری نهایی را تا روز سه‌شنبه به تعویق بیندازد.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده روز جمعه گفت که تعطیلی دولت پیشرفت اقتصادی ایالات متحده را از طریق بی اثر کردن برنامه‌های کسب‌وکارهای کوچک و کودکان «تضعیف» کند و می‌تواند پیشرفت‌های عمده زیرساخت‌ها را به تاخیر بیندازد.

این تعطیلی چهارمین تعطیلی در یک دهه اخیر خواهد بود و تنها چهار ماه پس از بن‌بست مشابه، دولت فدرال را طی چند روز پس از عدم پرداخت بدهی 31 تریلیون دلاری خود، به حال خود خواهد گذاشت. این حاشیه‌های مکرر نگرانی‌ها را در وال استریت افزایش داده است، جایی که آژانس رتبه‌بندی مودیز هشدار داده است که می‌تواند به اعتبار ایالات متحده آسیب برساند.

بایدن می‌گوید این قضیه عوارض سنگینی بر ارتش وارد می‌کند

بایدن هشدار داد که تعطیلی می‌تواند خسارات سنگینی بر نیروهای مسلح وارد کند.

بایدن، رئیس جمهور دموکرات، در مراسم بازنشستگی مارک میلی، یک ژنرال ارشد گفت: «ما نمی‌توانیم در حالی که سربازان ما در معرض نقض حقوق هستند، سیاست‌بازی کنیم.»

مک‌کارتی امیدوار بود که تصویب مفاد لایحه باعث پیروزی هزینه‌های مرزی جمهوری‌خواهان کمتر شود و از تعطیلی دولت جلوگیری کند. در پایان، 21 جمهوری‌خواه تندرو مجلس نمایندگان با دموکرات‌ها همراه شدند تا این اقدام را شکست دهند.

کشمکش دو حزب بر سر تامین مالی دولت آمریکا

کت کامک، نماینده جمهوریخواه به خبرنگاران گفت: «عضوهایی هستند که برایشان مهم نیست که دولت باز بماند یا تعطیل شود. آنهایی که من معتقدم با تعطیلی مشکلی ندارند، هرگز تعطیل نشده‌اند.»

سایر جمهوری‌خواهان گفتند که احتمالاً باید با دموکرات‌ها همکاری کنند تا لایحه‌ای را تصویب کنند که بتواند توسط سنا و بایدن تأیید شود. دان بیکن، نماینده جمهوری‌خواه، گفت: «برخی افراد چیزهای بدیهی را از دست می‌دهند.»

RJTVT7B5YFNQ7LSAO4XGYMGTAA

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، رقیب احتمالی بایدن در انتخابات 2024، از جمهوری خواهان سنا به خاطر همکاری با دموکرات‌ها انتقاد کرد.

حکیم جفریس، دموکرات ارشد مجلس نمایندگان آمریکا به خبرنگاران گفت: «ما در میانه جنگ داخلی جمهوری‌خواهان هستیم که ماه‌ها در جریان است و اکنون دولت را به تعطیلی فاجعه‌بار تهدید می‌کند.»

مک کارتی و بایدن در ژوئن با توافقی موافقت کردند که هزینه آژانس را در سال مالی 2024 به 1.59 تریلیون دلار می رساند، اما تندروهایی مانند گیتز می گویند که این رقم باید 120 میلیارد دلار کمتر باشد. قانونگذاران در حال بررسی کاهش برنامه‌های مزایای عمومی مانند برنامه امنیت ملی و مدیکر نیستند که این دو بخش بزرگی از بودجه 6.4 تریلیون دلاری دولت را تشکیل می‌دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.