کد مطلب: ۸۷۳۸۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وضعیت بازار مسکن در جهان/ کدام کلان‌شهرها ارزان‌تر و کدام گران‌تر هستند؟

وضعیت بازار مسکن در جهان/ کدام کلان‌شهرها ارزان‌تر و کدام گران‌تر هستند؟

94 شهر بزرگ که در برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان واقع شده‌اند، در بازار مسکن با توجه به میانگین درآمد جهانی چقدر مقرون به صرفه هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، وقتی در نظر می‌گیریم کجا زندگی کنیم، شهرهای بزرگ به دلایلی برای مردم جذاب هستند، اما مقرون به صرفه بودن معمولا یکی از آن دلایل نیست.

در حالی که برخی از مناطق جهان افزایش قابل توجهی در قیمت مسکن داشته‌اند، هنوز مناطق بسیاری وجود دارند که مسکن در آنها نسبتاً ارزان باقی مانده است.

عوامل متعددی می‌توانند بر هزینه مسکن در یک منطقه خاص تأثیر بگذارند؛ از جمله بازارهای کار محلی، تراکم جمعیت و شرایط اقتصادی منطقه.

به‌رغم قیمت‌های پایین‌تر، این مناطق ممکن است هنوز طیف وسیعی از امکانات رفاهی؛ از جمله دسترسی به تفریحات در فضای باز، جاذبه‌های فرهنگی و مشاغل محلی را ارائه دهند.

به نقل از ویژوال کاپیتالیست ، خرید یک خانه می‌تواند یک تصمیم مالی مهم تلقی شود و هزینه مسکن بسته به موقعیت مکانی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در حالی که برخی از مناطق جهان ممکن است هزینه‌های مسکن بالایی داشته باشند، بسیاری از شهرها نیز هستند که خانه‌ها نسبتاً مقرون به صرفه هستند.

این نقشه، با استفاده از داده‌های Demographia، شهرهای بزرگی را نشان می‌دهد که بدترین رتبه‌بندی را برای مقرون به صرفه بودن بازار مسکن در سطح جهانی دارند.

مسکن

بازارهای مسکنی که مقرون به صرفه نیستند

گزارش Demographia به مقرون به صرفه بودن مسکن با درآمد متوسط در 94 شهر در هشت کشور می‌پردازد که بسیاری از آنها به داشتن بازارهای مسکن گران معروف هستند:

  • استرالیا
  • کانادا
  • چین (هنگ کنگ)
  • ایرلند
  • نیوزلند
  • سنگاپور
  • انگلستان
  • ایالات متحده آمریکا

برای گزارش سال 2023، از قیمت‌ها و سطوح درآمد سه ماهه 2022 برای ارزیابی استفاده می‌شود و میانگین قیمت مسکن بر درآمد متوسط ناخالص خانوار تقسیم می‌شود تا ضریب میانه مسکن پیدا شود.

برای اولین بار در تاریخ گزارش جمعیت‌شناسی، هیچ یک از 94 شهر کمتر از 3.0 را کسب نکردند، این حد «مقرون به صرفه» تلقی می‌شود. در اینجا نگاهی دقیق‌تر به بازارهای ارزان‌قیمت در سال 2023 شده است.

مسکن

در حال حاضر بیش از یک دهه است که هنگ کنگ رتبه اول را به‌عنوان کم‌هزینه‌ترین کلان‌شهر در بازار جهانی مسکن به خود اختصاص داده است. تنها شهری که در طول سال حتی ارزان‌تر شد، لس آنجلس بود.

از طرف دیگر، مقرون به صرفه‌ترین شهر ایالات متحده، پیتسبورگ بود که میانگین چندگانه آن 3.1 بود. همانطور که مردم شروع به دریافت قیمت از بازارهای خاص می‌کنند، ممکن است شروع به نقل مکان به این شهرهای مقرون به صرفه کنند.

با بزرگنمایی بیشتر، در اینجا نمرات مقرون به صرفه بودن بازار مسکن برای هر هشت حوزه قضایی تحت پوشش در این گزارش آمده است:

مسکن

باز هم، هیچ یک از این کشورها مقرون به صرفه در نظر گرفته نمی‌شوند، اما در هر یک طیف گسترده‌ای از امتیازات وجود دارند. هنگ کنگ نسبت به نیوزلند (رتبه دوم) و استرالیا (رتبه سوم) به طور قابل توجهی مقرون به صرفه‌تر است.

با این حال، امتیازات در سراسر کانادا، سنگاپور، بریتانیا، ایرلند و ایالات متحده کاملاً مشابه است.

شهرهای مقرون به صرفه در بازار مسکن جهانی

در حالی که بسیاری از مردم به شهرهای بزرگ هجوم می‌آورند که این امر نشان از این واقعیت دارد که بسیاری از مکان‌های ارزان‌قیمت‌تر نیز جزو پرجمعیت‌ترین مکان‌ها هستند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند در جایی بیشتر از محدوده قیمت خود زندگی کنند.

در اینجا نگاهی به برخی از مقرون به صرفه‌ترین بازارهای مسکن در سراسر جهان شده است.

مسکن

تمامی 10 شهر مقرون به صرفه که در این گزارش پوشش داده شده‌اند در آمریکای شمالی قرار دارند.

در حالی که شهرهای بزرگ و جهانی مطمئناً به جذب استعدادها و ساکنان از سراسر جهان ادامه خواهند داد، شهرهای مقرون به صرفه‌تر ممکن است به دلایل مالی، ساکنان جدیدی به دست آورند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اخه نخود هم خودشو قاطی اجیل ها کرده اخه ایران مسکنش چی داره که انقدر گرون باشه ؟ اب و هوا خوب یا ساخت خوب یا پاسپورت و اقامت خوب یا وام بدو نه بهره خوب . فقط یه چیز خوب داره دزدی خوب و توجیه خوب و امارهای مسخره خوب و مهتر از همه گرونیه حبابی خوب برای دزدان تمام

  • ناشناس

    سلام علیکم، دوستان متاسفانه 99درصد مالکان بی انصافی رو ازحد گذروندند، وهیچ رحمی نسبت به مستاجران ندارند، ولی مهمترین مطلبی که میخوام خدمتتون عرض کنم اینست که اگر قصد خرید مسکن یا زمین دارید الان بهترین زمان برای خرید است، دوستان مسکن این روزها در ارامش قبل طوفان است، بهترین زمان خریدوسرمایه گذاری الانست،