کد مطلب: ۸۷۶۳۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام کشور بالاترین حداقل دستمزد را دارد؟/ تقویت وضعیت اقتصادی ۲ میلیون کم‌درآمد انگلیسی

کدام کشور بالاترین حداقل دستمزد را دارد؟/ تقویت وضعیت اقتصادی 2 میلیون کم‌درآمد انگلیسی

بر اساس آخرین آمار ارائه شده، فرانسه بیشترین (13.8 دلار) و مالت (1.5 دلار) کمترین دستمزد را می‌پردازند. وزیر دارایی انگلیس نیز اعلام کرده که تغییر در حداقل دستمزد موجب تقویت وضعیت اقتصادی حدود 2 میلیون کم‌درآمد انگلیسی خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این روزها صحبت از حداقل دستمزد در ایران بسیار داغ شده است. علت آن هم به تورم بالای اقتصاد کشورمان برمی‌گردد که به افت رفاه گروه‌های کم‌درآمد دامن زده است. اما در دیگر کشورها وضع چگونه است و کدام کشورها بالاترین و پایین‌ترین دستمزد را پرداخت می‌کنند؟

بر اساس آخرین گزارشی که اتاق بازرگانی ایران به نقل از داده‌های جهانی منتشر کرده است، حداقل دستمزد واقعی در 38 کشور جهان که در سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی عضو هستند، از ۱٫۵ تا ۱۳٫۸ دلار در ساعت متغیر است. در این بین، فرانسه بیشترین (13.8 دلار) و مالت (1.5 دلار) کمترین دستمزد را می‌پردازند.

این بررسی نشان می‌دهد که کشور انگلیس به تازگی اقدام به افزایش حداقل دستمزد کرده و آن را به 11 پوند معادل 13.4 دلار در ساعت افزایش داده است. قرار است این تصمیم از ماه آوریل به مرحله اجرا درآید. این اقدام در راستای صدور دستورالعمل جدید «کمیسیون حداقل دستمزد» دنبال می‌شود. آنگونه که دفتر جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس، اعلام کرده تغییر در حداقل دستمزد موجب تقویت وضعیت اقتصادی حدود 2 میلیون کم‌درآمد انگلیسی خواهد شد.

حداقل دستمزد در کشورها

حداقل دستمزد در کشورها

کدام کشورها بالاترین حداقل دستمزد را دارند؟

اما کدام کشورها بیشترین حداقل دستمزد را پرداخت می‌کنند؟ نگاهی به نمودار ارائه شده حاکی از آن است که فرانسه در صدر فهرست کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی قرار دارد که 13.8 دلار در هر ساعت به کارگران خود می‌پردازد.

بعد از آن، استرالیا قرار دارد که حداقل دستمزد در این کشور 13.6 دلار است. این اتفاق که از ماه جولای رخ داده، باعث شده تا رقم حداقل دستمزد در این کشورها با آلمان و لوکزامبورگ برابر شود. دو کشوری که حداقل دستمزد را در ماه آوریل بالا بردند.

پس از این کشورها هم نام نیوزلند دیده می‌شود که در ماه مارس حداقل دستمزد را به ساعتی 13.2 دلار رساند.

کدام کشورها پایین‌ترین حداقل دستمزد را دارند؟

بر اساس آماری که منتشر شده، مالت کمترین دستمزد را به کارگران خود می‌دهد؛ 1.5 دلار در هر ساعت. مکزیک، برزیل، کلمبیا و شیلی بالاتر از مالت قرار دارند.

دستمزد ساعتی در مکزیک 20 درصد بالا رفته و به 1.8 دلار رسیده است. حداقل دستمزد در برزیل هم با افزایش 1.38 درصد به ساعتی 2.4 دلار رسیده. کلمبیا 3 دلار و شیلی هم 3.7 دلار به کارگران خود دستمزد می‌دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.