کد مطلب: ۸۷۹۵۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بزرگترین بانک آمریکا درباره آثار جنگ بر اقتصاد جهان هشدار داد/ از رشد قیمت مواد غذایی تا افزایش نرخ بهره

بزرگترین بانک آمریکا درباره آثار جنگ بر اقتصاد جهان هشدار داد/ از رشد قیمت مواد غذایی تا افزایش نرخ بهره

جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان، می‌گوید درگیری اسرائیل و حماس تأثیرات گسترده‌ بر اقتصاد جهان از جمله قیمت انرژی، هزینه‌های مواد غذایی و تجارت بین‌المللی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جیمی دیمون، رئیس جی‌پی مورگان، هشدار داده که ممکن است اقتصاد جهان به «خطرناک‌ترین دورانی که جهان در دهه‌های اخیر دیده است» وارد شود، زیرا اسرائیل برای حمله زمینی مورد انتظار به غزه آماده می‌شود.

به نقل از گاردین ، در حالی که جی پی مورگان، بزرگترین بانک آمریکا، درآمد سه ماهه اخیر خود را گزارش کرد، دیمون گفت که تشدید درگیری می‌تواند «تأثیر گسترده‌ای» بر اقتصاد جهان، قیمت انرژی، هزینه‌های مواد غذایی، تجارت بین‌المللی و روابط دیپلماتیک داشته باشد.

در ضمن، وی هشدار داد که با کاهش پس‌انداز مصرف‌کنندگان، ممکن است نرخ بهره در ایالات متحده بیشتر افزایش یابد.

دیمون اضافه کرد: «جنگ در اوکراین که با حملات و درگیری‌های هفته گذشته بین اسرائیل و حماس تشدید شد، ممکن است تأثیرات گسترده‌ای بر بازارهای انرژی و مواد غذایی، تجارت جهانی و روابط ژئوپلیتیکی داشته باشد. این ممکن است خطرناک‌ترین دورانی باشد که جهان در چند دهه اخیر به خود دیده است.»

«در حالی که به بهترین‌ها امیدواریم، ما بانک را برای طیف گسترده‌ای از نتایج آماده می‌کنیم تا بتوانیم بدون توجه به محیط و شرایط اقتصاد جهان به طور مداوم خدمات ممتاز برای مشتریان ارائه دهیم.»

تاثیرات جنگ اسرائیل و حماس فراتر از منطقه است

اوایل این هفته، دیمون در یادداشتی داخلی که توسط گاردین مشاهده شد، نوشت: «درگیری‌های اتفاق افتاده هفته گذشته بین اسرائیل و حماس، درگیری مردم غیر مسلح، جنگ و خونریزی ناشی از آن یک تراژدی وحشتناک است.»

در یادداشت بعدی، او به کارمندان گفت که «تأثیرات این جنگ موجی خواهد داشت که فراتر از منطقه است».

روسای بانک‌های گلدمن ساکس و ولز فارگو نیز بر این باورند که ادامه جنگ به نفع هیچ‌‌کدام از طرفین نیست و ممکن است بدترین وضعیت ممکن برای اقتصاد جهان را رقم بزند.

واکنش‌های سرمایه‌گذاران چه بود؟

دیمون در بیانیه‌ای که در کنار درآمدهای بانک در روز جمعه منتشر شد، گفت شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان آمریکایی «به طور کلی سالم می‌مانند» اما خاطرنشان کرد که آمریکایی‌ها «سرمایه‌های نقدی اضافی خود را خرج می‌کنند».

در حالی که فدرال رزرو در حال بررسی گام‌های بعدی کمپین خود در مورد رشد قیمت است، او گفت: «بازارهای کار فشرده و مستمر، و همچنین سطح بدهی بسیار بالای دولت با بزرگترین کسری مالی در زمان صلح تا کنون، خطر بالا ماندن تورم را افزایش می‌دهد و نرخ بهره از اینجا بیشتر می‌شود.»

سود خالص جی پی مورگان در سه ماه منتهی به پایان سپتامبر با جهش 35 درصدی به 13.15 میلیارد دلار رسید. درآمد این بانک 22 درصد افزایش یافت و به 39.87 میلیارد دلار رسید.

تصاحب بانک فرست ریپابلیک توسط جیمی دیمون که در حال سقوط بود، به افزایش درآمد خالص بهره در جی‌پی مورگان کمک کرد.

سهام JPMorgan در جریان معاملات پیش از بازار در نیویورک در روز جمعه 1.8 درصد افزایش یافت.

جیمی دیمون در رابطه با اثرات جنگ گفت: «حضور دو طرف در منطقه‌ای که ذخایر نفتی فراوانی دارد باعث می‌شود زنجیره تامین انرژی به صورت کاملا جدی دچار اخلال شود. نه تنها این موضوع بلکه مواد غذایی و تجارت بین‌المللی نیز خدشه‌دار می‌شوند. دولت‌ها باید به فکر چاره برای این وضعیت بد اقتصاد جهان باشند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.