کد مطلب: ۸۸۱۲۳۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حداقل درآمد لازم برای خرید خانه در آمریکا چقدر است؟ / جذاب شدن اجاره در برابر مالکیت مسکن

حداقل درآمد لازم برای خرید خانه در آمریکا چقدر است؟ / جذاب شدن اجاره در برابر مالکیت مسکن

مالکیت خانه در آمریکا همچنان سخت است. بررسی تحولات اقتصادی ایالات متحده نشان می‌دهد، در حال حاضر هر فرد آمریکایی برای پرداخت 30 سال وام مسکن با نرخ ثابت (به اضافه مالیات و بیمه) به حقوق سالانه نزدیک به 100 هزار دلار نیاز دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، توانایی مالکیت خانه که زمانی بخشی اساسی از رویای آمریکایی بود، برای بسیاری از آمریکایی‌ها دورتر و دورتر می‌شود. نرخ مالکیت خانه در ایالات متحده در سه ماهه اول سال 2023، 66 درصد بوده است. در این میان، تعداد خانوارهای ایالات متحده از سال 2010 تا 2020 تنها 10.1 میلیون نفر افزایش یافته است که کمتر از هر دهه دیگری بین سال‌های 1950 و 2010 بوده است.

با این حال از سال 2019 تا 2022، نرخ مالکیت خانه در میان خانوارها از همه نژادها و قومیت‌ها به جز خانواده‌های سرخپوست آمریکایی یا بومی آلاسکا افزایش یافته است. بر این اساس سهم خانوارهای سفیدپوست غیراسپانیایی که دارای خانه هستند از 71.9 درصد در سال 2016 به 74.4 درصد در سال افزایش یافته است. به نقل از ویژوال کاپیتالیست ، به نظر می‌رسد که افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، رکود دستمزدها و اکنون افزایش نرخ‌های بهره، به طور فزاینده‌ای در مقابل توانایی مردم در مالکیت خانه قرار می‌گیرد.

با استفاده از داده‌های می 2023 که توسط Home Sweet Home جدول‌بندی شده است، حقوق سالانه مورد نیاز برای پرداخت وام مسکن 30 ساله (با 6.37 درصد) برای خرید خانه در 50 منطقه شهری پرجمعیت آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است. حداقل پرداخت ماهانه وام مسکن شامل مالیات و بیمه نیز می‌شود و تقریباً یک‌سوم درآمد را محدود می‌کند. این تجزیه و تحلیل همچنین فرض می‌کند که صاحبخانه 20 درصد پیش‌پرداخت را پرداخت می‌کند.

مالکیت خانه

وضعیت شهرهای آمریکا برای مالکیت خانه

در بالای لیست و در غرب ایالات متحده، سن‌خوزه کم‌هزینه‌ترین شهر برای داشتن خانه برای یک آمریکایی معمولی است. برای خرید یک خانه 1.6 میلیون دلاری در این شهر، فرد باید حداقل 374 هزار دلار در سال درآمد داشته باشد. برای درک روشن‌تر این اعداد باید دانست که متوسط درآمد سالانه آمریکا 75 هزار دلار است، یعنی حدود یک‌پنجم آنچه برای خرید خانه در سن‌خوزه لازم است.

در جدول زیر، میزان درآمد سالانه مورد نیاز برای خرید خانه در تمام 50 شهر بزرگ ایالات متحده، از حداقل هزینه تا مقرون به‌صرفه‌ترین، آمده است.

مالکیت خانه

پس از سن‌خوزه، آمریکایی‌ها در سایر شهرهای کالیفرنیا از جمله سانفرانسیسکو (رتبه دوم)، سن‌دیگو (رده سوم) و لس‌آنجلس (چهارم) همگی به درآمد سالانه حداقل 180 هزار دلار برای تلاش برای مالکیت خانه در محدوده شهری خود نیاز دارند. بوستون (رتبه 6) و نیویورک (رتبه هفتم) نشان‌دهنده مقرون به صرفه نبودن خرید خانه در ساحل شرقی هستند که هر دو حداقل به 160 هزار دلار در سال برای خرید خانه در آنجا نیاز دارند.

با این حال، فقط سواحل گران نیستند! خرید خانه در دنور (رتبه هشتم) و سالت لیک سیتی (15) به معنای نیاز به درآمد بیش از 120 هزار دلار در سال است.در این میان اما شهرهای غرب میانه و جنوب، مانند پیتسبورگ، دیترویت، اوکلاهما سیتی و لوئیزویل بسیار مقرون به صرفه‌تر هستند و برای خرید خانه به کمتر از 63 هزار دلار در سال نیاز دارند.

قیمت مسکن تحت تاثیر نرخ بهره

جدا از تفاوت‌های آشکار قیمت در بازارهای مسکن، یک عامل کلیدی که الزامات درآمدی را در کل افزایش داده، افزایش سریع نرخ بهره در سال گذشته است. در واقع میانگین وام مسکن 30 ساله از هفت درصد گذشته که بالاترین میزان از دهه 2000 بوده است.

این بدان معناست که در حالی که قیمت متوسط یک خانه در سن خوزه در واقع بین سال‌های 2022 تا 2023 کاهش یافته است، حداقل پرداخت ماهانه از 7717 دلار به 8720 دلار در سال جاری افزایش یافته است.

مالکیت خانه

بنابراین برای استطاعت یک خانه با قیمت متوسط در این کشور، یک آمریکایی باید سالانه نزدیک به 100 هزار دلار درآمد داشته باشد که این رقم از 75 هزار و 500 دلار در سال 2022 بیشتر شده است. در نتیجه آمریکایی‌ها ممکن است مالکیت خانه را بیشتر به تعویق بیاندازند. به لطف بزرگترین تفاوت بین اجاره و رهن در بیش از 50 سال گذشته، اجاره اکنون گزینه بسیار جذاب‌تری است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.