کد مطلب: ۸۸۶۰۴۷

نرخ رشد اقتصادی چین به ۵.۲ درصد رسید 

نرخ رشد اقتصادی چین به 5.2 درصد رسید 

چین در سال ۲۰۲۳ به میزان ۵.۲ درصد رشد اقتصادی ثبت خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجمع بین‌المللی تامین مالی (IFF) اعلام کرد که انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی (GDP) چین در سال ۲۰۲۳ به میزان ۵.۲ درصد و در سال ۲۰۲۴ رشد پنج درصدی داشته باشد.

بر اساس گزارش مالی و توسعه جهانی در سال ۲۰۲۳، پیش‌بینی می‌شود که رشد جهانی در سال جاری با ۳.۱ درصد کندتر شود و احتمالا در سال ۲۰۲۴ در همین سطح ضعیف باقی بماند.

در این گزارش آمده است که چرخه انقباض پولی در بیشتر کشورها احتمالا تا سال ۲۰۲۴ به پایان خواهد رسید با این حال، انقباضات پولی و مالی احتمالا ادامه خواهد داشت و رشد تقاضا و بهبود جهانی را کاهش می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ به میزان ۳.۱ درصد، اقتصادهای توسعه یافته ۱.۳ درصد و اقتصادهای در حال توسعه ۴.۳ درصد رشد ثبت کنند.

جامعه جهانی باید برای مقابله با چالش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت با یکدیگر همکاری کند. در این گزارش آمده است که کشورها باید همکاری بین‌المللی و چندجانبه گرایی را در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله کاهش فقر، حفاظت از محیط زیست و کاهش تغییرات آب و هوایی، حل و فصل درگیری‌های بین کشورها و کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی دنبال کنند.

مجمع بین‌المللی تامین مالی، یک سازمان بین‌المللی مستقل، غیرانتفاعی و غیر دولتی است که در اکتبر ۲۰۰۳ در پکن توسط رهبران مالی بیش از ۲۰ کشور و منطقه از جمله چین، ایالات‌متحده، اتحادیه اروپا و کشورهای در حال ظهور همچنین رهبران سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول تاسیس شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.