کد مطلب: ۸۸۶۹۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

در اقتصاد ایالات متحده چه می‌گذرد؟/ چالش‌های اصلی آمریکایی‌ها در آینده‌ای نزدیک

در اقتصاد ایالات متحده چه می‌گذرد؟/ چالش‌های اصلی آمریکایی‌ها در آینده‌ای نزدیک

اقتصاد ایالات متحده از جولای تا سپتامبر با نرخ سالانه 4.9 درصدی رشد کرد، زیرا آمریکایی‌ها با افزایش نرخ بهره و احتمال رکود اقتصادی، با هزینه کردن شدید موافق‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت بازرگانی آمریکا گفت که اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه گذشته با سریع‌ترین سرعت در بیش از 2 سال قبل - و بیش از 2 برابر نرخ سالانه 2.1 درصدی سه ماهه قبل - رشد کرد.

گزارش هفته قبل درباره تولید ناخالص داخلی این کشور نشان داد که مصرف‌کنندگان این شتاب را به وجود آورند و هزینه‌های خود را برای همه چیز از ماشین گرفته تا غذاهای رستورانی افزایش دادند.

به نقل از یورونیوز ، اگرچه تورم دردناک 2 سال گذشته دیدگاه بسیاری از مردم را نسبت به اقتصاد ایالات متحده تضعیف کرده است، میلیون‌ها نفر در تعطیلات، بلیت‌های کنسرت و رویدادهای ورزشی حاضر به ولخرجی هستند.

انتظار می‌رود که با افزایش نرخ‌های استقراض بلندمدت، به‌علاوه افزایش کوتاه‌مدت نرخ بهره فدرال رزرو (فدرال رزرو: بانک مرکزی ایالات متحده)، و کاهش هزینه‌های کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان، سرعت زیاد رشد کاهش یابد.

تسریع هزینه؛ افزایش رشد اقتصاد ایالات متحده

اقتصاد ایالات متحده توانست با وجود تلاش‌های شدید فدرال رزرو برای کاهش تورم، با افزایش نرخ بهره کوتاه‌مدت به حدود 5.4 درصد - بالاترین سطح در 22 سال گذشته - شتاب بگیرد.

چندین مقام فدرال رزرو هفته گذشته در سخنرانی‌های خود اذعان کردند که جدیدترین داده‌های اقتصادی نشان می دهد که رشد بیش از حد انتظارشان افزایش یافته است. با این حال، بسیاری از سیاست‌گذاران نشان دادند که احتمالاً نرخ اصلی خود را که بر بسیاری از وام‌های مصرف‌کننده و تجاری تأثیر می‌گذارد، در جلسه هفته آینده بدون تغییر نگه می‌دارند.

طیف وسیعی از عوامل به افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده کمک می‌کنند که بخش عمده‌ای از رشد اقتصاد ایالات متحده را تشکیل می‌دهد. اگرچه بسیاری از آمریکایی‌ها هنوز تحت فشار 2 سال تورم بالا هستند، اما متوسط دستمزد شروع به پیشی گرفتن از افزایش قیمت‌ها کرده و توانایی مردم را برای خرج کردن افزایش داده است.

بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا، دستمزدها و حقوق در سه ماهه آوریل تا ژوئن، آخرین دوره‌ای که اطلاعات در دسترس است، پس از تعدیل تورم 1.7 درصد افزایش یافت. این سریع‌ترین افزایش سه ماهه در سه سال گذشته بود.

طبق گزارش هفته گذشته فدرال رزرو آمریکا، به طور کلی، آمریکایی‌ها امسال را با شرایط مالی سالم آغاز کردند. دارایی خالص یک خانوار معمولی از سال 2019 تا 2022، 37 درصد جهش کرد. قیمت خانه‌ها بالاتر رفت و بازار سهام در بزرگترین افزایش رکوردهای بیش از 30 سال قبل افزایش یافت.

در همان زمان، خانواده‌ها از نرخ‌های بهره غیرمعمول پایینی که از رکود همه‌گیر سال 2020 تا اواخر سال گذشته ادامه داشت، بهره‌مند شدند. یک خانوار معمولی - یکی از خانوارهای بین ثروتمندترین و فقیرترین - 13.4 درصد از درآمد خود را برای پوشش بهره بدهی پرداخت می‌کند که کمترین نسبت در تاریخ است.

چالش‌های اقتصاد ایالات متحده

با این حال، مصرف‌کنندگان احتمالاً در سه ماه پایانی سال مخارج خود را مهار می‌کنند و کسادی بازار مسکن نیز اقتصاد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این ماه، نزدیک به 30 میلیون نفر شروع به بازپرداخت چند صد دلار در ماه به عنوان وام‌های دانشجویی کردند که می‌تواند توانایی آنها را در هزینه کردن کاهش دهد. این بازپرداخت وام‌ها با شیوع بیماری همه‌گیر سه سال پیش به حالت تعلیق درآمده بود.

اقتصاد ایالات متحده با چالش‌های دیگری نیز مواجه است، از جمله چشم‌انداز تعطیلی دولت در ماه آینده و افزایش نرخ بهره بلندمدت از جولای. میانگین نرخ وام مسکن 30 ساله به هشت درصد نزدیک می‌شود که بالاترین میزان در 23 سال گذشته است و خرید خانه را برای بسیاری از آمریکایی‌ها دور از دسترس می‌کند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در بحثی در هفته گذشته گفت که او به طور کلی از چگونگی تحول اقتصاد خرسند است: تورم از بالاترین سطح چهار دهه 9.1 در ژوئن 2022 به 3.7 درصد کاهش یافته است.

اگر این روندها ادامه پیدا کند، می‌تواند به فدرال رزرو اجازه دهد تا به یک «فرود نرم» مورد انتظار دست یابد که در آن بدون ایجاد رکود عمیق، تورم را تا رسیدن به هدف 2 درصد کاهش دهد.

در همان زمان، پاول اذعان کرده که اگر اقتصاد ایالات متحده به رشد خود ادامه دهد، ممکن است فدرال رزرو مجبور به افزایش بیشتر نرخ بهره شود. معیار نرخ کوتاه‌مدت اکنون حدود 5.4 درصد است که بالاترین میزان در 22 سال گذشته بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.