کد مطلب: ۸۹۰۴۷۱

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد:

اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ به کدام سو می‌رود؟

اقتصاد جهانی در سال 2024 به کدام سو می‌رود؟

بر اساس پیش‌بینی گلدمن ساکس، عملکرد اقتصاد جهانی در سال 2024 فراتر از حد انتظار خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، آنطور که گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده رشد زیاد درآمد و پایان افزایش نرخ‌های بهره موجب خواهند شد عملکرد اقتصاد جهانی در سال 2024 فراتر از حد انتظار باشد.

آنطور که اتاق تهران به نقل از این بانک سرمایه‌گذاری گزارش داده، رشد اقتصاد جهانی در سال پیش رو به میزان 2.6 درصد خواهد بود. این رقم بالاتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط برخی اقتصاددانان یعنی 2.1 درصد است.

آنگونه که این بانک تخمین می‌زند رشد اقتصاد آمریکا هم 2.1 درصد خواهد بود که این یعنی از دیگر بازارهای توسعه‌یافته سبقت خواهد گرفت.

به باور این بانک، بخش زیادی از فشارهای ناشی از سیاست‌های انقباضی پولی و مالی پایان گرفته است.

فدرال رزرو چه تصمیمی می‌گیرد؟

در این گزارش به عملکرد فدرال رزرو آمریکا هم اشاره شده است. فدرال رزرو کارزار افزایش تهاجمی نرخ بهره را با هدف کاهش تورم از مارس 2022 کلید زد. در آن برهه زمانی نرخ تورم به بالاترین سطح خود طی 40 سال رسیده بود.

در همین زمینه، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو طی سخنانی گفته بود که هنوز نسبت به اینکه فدرال رزرو اقدامات کافی برای مقابله با تورم انجام داده باشد اطمینان ندارد و پیشنهاد کرد که ممکن است افزایش نرخ بهره ضروری باشد.

نرخ بهره کاهش می‌یابد؟

در بخش دیگری از گزارش گلدمن ساکس آمده است که بعید است نرخ بهره قبل از نیمه دوم سال آینده کاهش یابد. این موضوع مشروط به این است که رشد اقتصادی ضعیف‌تر از حد تخمین زده شده باشد.

به گفته این بانک، تورم در کشورهای گروه ۱۰ و اقتصادهای بازار نوظهور نیز به کاهش خود ادامه داده است و انتظار کاهش بیشتر هم وجود دارد.

کاهش تورم ادامه دارد

آنگونه که اقتصاددانان گلدمن ساکس می‌گویند کاهش تورمی که در سال جاری شاهد بودیم، احتمالا در سال آینده هم ادامه خواهد داشت و بدین ترتیب نرخ تورم از سه درصد به دو تا 2.5 درصد در سراسر کشورهای گروه ۱۰ به‌استثنای ژاپن می‌رسد.

نجات کارخانجات از رکود

 پیش‌بینی این بانک به ما می‌گوید که انتظار بر این است که فعالیت کارخانه‌های جهان از رکود نجات یابند، دلیل آن هم از بین ررفتن بادهای مخالف تولید عنوان شده است.

 

 

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.