کد مطلب: ۸۹۲۴۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رونمایی از ابرپروژه قدیه در عربستان/ ریاض جزو ۱۰ اقتصاد برتر جهان می‌شود؟

رونمایی از ابرپروژه قدیه در عربستان/ ریاض جزو 10 اقتصاد برتر جهان می‌شود؟

شهر قدیه انتظار دارد با مجموعه‌ای از جاذبه‌ها و مکان‌هایی در سطح رتبه جهانی که قبلا ساخته نشده است، سالانه 48 میلیون بازدیدکننده داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی که نخست وزیر این کشور و رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری قدیه (QIC) نیز هست، طراحی شهری شهر قدیه و برند قدیه را راه‌اندازی کرد.

ولیعهد گفت که شهر قدیه در آینده نزدیک به مهم‌‌ترین مقصد جهانی در زمینه‌های سرگرمی، ورزش و فرهنگ تبدیل خواهد شد.

انتظار می‌رود این پروژه بزرگ تأثیر مثبتی بر اقتصاد عربستان سعودی و جایگاه بین‌المللی آن داشته باشد و موقعیت استراتژیک ریاض را تقویت و به رشد اقتصادی آن کمک کند. هدف پروژه بهبود کیفیت زندگی است و ریاض را به یکی از 10 اقتصاد برتر جهان تبدیل می‌کند.

ولیعهد افزود که این سرمایه‌گذاری کیفی در شهر قدیه سنگ بنای چشم‌انداز عربستان سعودی 2030 است که هدف آن تنوع بخشیدن به اقتصاد پادشاهی و ایجاد هزاران فرصت شغلی برای جوانان جاه‌طلب سعودی است.

از نئوم تا دریای سرخ، عربستان سعودی در حال ایجاد ابرپروژه‌ها و جاذبه‌های بسیاری به عنوان بخشی از چشم‌انداز 2030 صندوق سرمایه‌گذاری عمومی است.

کار بر روی پروژه قدیه، در قالب حدود 10 میلیارد ریال عربستان (2.7 میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری شده در پروژه‌های ساختمانی، در سال 2019 آغاز شد.

امکانات تفریحی قدیه 

شهر قدیه، یک مقصد منحصر به فرد واقع در حومه ریاض، نوید سرگرمی و هیجان بی‌پایان را برای ساکنان و بازدیدکنندگان از طریق ارائه‌ بی‌نظیر سرگرمی، ورزش، فرهنگ و زندگی شهری می‌دهد.

با 60 هزار ساختمان در مساحت کلی 360 کیلومتر مربع، در نهایت میزبان بیش از 600 هزار ساکن خواهد بود.

علاوه بر این، شهر قدیه انتظار دارد با مجموعه‌ای از جاذبه‌ها و مکان‌های کلاس جهانی که قبلا ساخته نشده است، سالانه 48 میلیون بازدیدکننده داشته باشد.

انتظار می‌رود شهر قدیه بیش از 325 هزار فرصت شغلی ایجاد کند که تولید ناخالص داخلی اسمی آن 135 میلیارد ریال سعودی در سال است.

فیلیپ گاس، کهنه‌کار دیزنی و مدیرعامل سابق Qiddiya، اذعان کرد که این یک پروژه فوق‌العاده هیجان‌انگیز است.

وی همچنین گفت: «این بزرگترین سرمایه‌گذاری در جهان در مورد سرگرمی، ورزش، هنر، همه با هم و یکپارچه است. این کار قبلا هرگز انجام نشده است. بنابراین پیچیدگی آن هیجان‌انگیز است؛ تقریبا سه برابر بزرگتر از دنیای والت دیزنی. این مکانی است که با توجه به اندازه خود روزهای سرگرمی را به مردم ارائه می‌دهد.»

شهر قدیه که در فاصله 40 دقیقه‌ای از مرکز ریاض و مشرف به صخره‌های خیره‌کننده کوه‌های مرتفع طوایق قرار دارد، شامل یک منطقه بازی‌ و ورزش‌های الکترونیکی می‌شود که به یک مرکز جهانی برای مسابقات، یک مسیر پارک سرعت، زمین‌های گلف و یک پارک آبی عظیم تبدیل می‌شود.

این شهر همچنین دارای یک استادیوم چندمنظوره خواهد بود. نزدیکی بی‌نظیر شهر قدیه و تمرکز تجربه‌های ورزشی، فرهنگی و سرگرمی همه در یک مکان - که برخی از آنها در ماه‌های آینده راه‌اندازی می‌شوند - آن را به یک مقصد جهانی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند.

آیا ابرپروژه‌ها چشم‌انداز 2030 را عقب می‌اندازند؟

محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان روز پنج‌شنبه گفت که دولت عربستان که هر سال کسری بودجه را تا سال 2026 پیش‌بینی می‌کند، تصمیم گرفته است پروژه‌ها را «برای ایجاد ظرفیت و جلوگیری از فشارهای تورمی عظیم و تنگناهای عرضه» به تعویق بیندازد.

او مشخص نکرد که کدام پروژه‌ها تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

وی گفت که همه برنامه‌ها بر اساس «بازده اقتصادی، اجتماعی، اشتغال و کیفیت زندگی در کنار سایر عوامل در 18 ماه گذشته» بررسی شده است.

او افزود که در نتیجه، برخی از آنها «تسریع می‌شوند و برخی پروژه‌ها - عمدتاً پروژه‌هایی که هنوز اعلام نشده‌اند - در حال انجام هستند - دوره زمانی طولانی‌تری برای اجرای آنها داده می‌شود.»

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.