کد مطلب: ۸۹۳۳۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سری دوم پروژه‌های میلیارد دلاری چین/ چینی‌ها ۱۴۰ میلیارد دلار برای تقویت اقتصاد سرمایه‌گذاری می‌کنند

سری دوم پروژه‌های میلیارد دلاری چین/ چینی‌ها 140 میلیارد دلار برای تقویت اقتصاد سرمایه‌گذاری می‌کنند

چین اکنون بیش از 800 میلیارد یوان از یک تریلیون یوان (140 میلیارد دلار) خود را در انتشار اوراق قرضه دولتی اضافی در سه ماهه چهارم اختصاص داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شهرزاد زمانی- اقتصاد چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، در تلاش است تا جایگاه خود را پس از کووید-19 به دست آورد، زیرا دیگر سیاست‌گذاران با تقاضای ضعیف مصرف‌‌کننده، صادرات ضعیف، کاهش سرمایه‌گذاری خارجی و عمیق‌تر شدن بحران املاک و مستغلات دست‌ و پنجه نرم می‌کنند.

طبق گزارش رویترز، در شانگهای، روز 23 دسامبر، سازمان برنامه‌ریزی ارشد چین روز شنبه اعلام کرد که دومین دسته از پروژه‌های سرمایه‌گذاری عمومی، از جمله برنامه‌های کنترل سیل و امدادرسانی در بلایای طبیعی را، تحت طرح سرمایه‌گذاری و انتشار اوراق قرضه، که در ماه اکتبر برای تقویت اقتصاد اعلام شد، آغاز کرده است.

با آخرین قسط، چین اکنون بیش از 800 میلیارد یوان از یک تریلیون یوان (140 میلیارد دلار) خود را در انتشار اوراق قرضه دولتی اضافی در سه ماهه چهارم اختصاص داده است، زیرا این کشور بر اقدامات مالی برای تقویت اقتصاد در حال رشد تمرکز دارد.

شناسایی 9600 پروژه سرمایه‌گذاری 

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که 9600 پروژه را با سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده بیش از 560 میلیارد یوان شناسایی کرده است (1$ = 7.1315 یوان چین).

خبرگزاری دولتی شین‌هوا اعلام کرده است که یک تریلیون یوان در انتشار اوراق قرضه اضافی، نسبت کسری بودجه چین در سال 2023 را از سه درصد به حدود 3.8 درصد افزایش می‌دهد. جمهوری چین پیش از این، 23 میلیارد دلار را به خدمات عمومی در این سال تخصیص داده است.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی گفت: «ساخت این پروژه‌ها سیستم کنترل سیل، مکانیسم واکنش اضطراری و قابلیت‌های امداد در بلایای طبیعی را بهبود می‌بخشد و از جان و دارایی مردم محافظت می‌کند، بنابراین بسیار مهم است».

این آژانس گفت که با سایر نهادهای دولتی هماهنگ خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که بودجه به سرعت برای سرمایه‌گذاری تخصیص داده و استانداردهای بالای کیفیت در ساخت و ساز پروژه حفظ شود.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.