کد مطلب: ۸۹۴۲۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اقتصاد سنگاپور با ظهور ریسک‌های جدید در اوج خداحافظی می‌کند

اقتصاد سنگاپور با ظهور ریسک‌های جدید در اوج خداحافظی می‌کند

اقتصاد سنگاپور نسبت به سال گذشته 1.2 درصد رشد کرد که با انتظارات متفاوت بود، تولید در سه ماهه چهارم به رشد بازگشت و بخش خدمات تاب‌آور بود. هدف تاب‌آوری اقتصادی، آماده‌سازی بیشتر برای پیش‌بینی، مقاومت، و پس زدن از هر نوع شوک و اختلالی است که ممکن است تجربه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس برآوردهای پیشین وزارت تجارت و صنعت، تولید ناخالص داخلی در طول سال 1.2 درصد رشد کرد. این بهتر از پیش‌بینی حدود 1٪ دولت در مورد توسعه سالانه است. عملکرد قوی‌تر از حد انتظار در سه ماه منتهی به دسامبر، به دنبال رشد 1.7 درصدی تولید ناخالص داخلی، نسبت به فصل مشابه سال قبل بود. بر اساس مقایسه سالانه، اقتصاد در سه ماهه گذشته 2.8 درصد رشد کرد.

1240x-1.png

عملکرد سنگاپور به عنوان یکی از اولین کشورهای آسیایی که آمار تولید ناخالص داخلی خود را منتشر کرد، امید را برای بهبود در باقی نقاط منطقه افزایش می‌دهد. به گزارش بلومبرگ، صادرات در نوامبر افزایش یافت و به کاهش 13 ماهه پایان داد. تولید کارخانه‌ها نیز در ماه‌های پایانی سال افزایش یافت. با این حال، لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور، هرگونه خوش‌بینی را خنثی و خطرات ناشی از محیط نامطمئن خارجی را برجسته کرد. وی در پیام سال نو گفت: «در سال‌های آینده، باید انتظار داشته باشیم که محیط خارجی برای امنیت و رفاه ما کمتر مساعد باشد. عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی همچنان بر اقتصاد جهانی تاثیر خواهد گذاشت.»

خط شماره 2 کانتینری جهان، A.P. Moller-Maersk، پس از حمله شورشیان حوثی به یکی از کشتی‌هایش، ترانزیت از طریق دریای سرخ را به حالت تعلیق درآورد که به طور قابل توجهی تنش‌ها را در این آبراه حیاتی افزایش داد.

چشم‌انداز دولت برای سال 2024

با بررسی آمار، رشد 1.2 درصدی توسعه، ضعیف‌ترین میزان از زمان خروج این دولت-شهر از رکود ناشی از کرونا در سال 2020 بود. بر اساس برآوردهای اولیه سازمان توسعه شهری، قیمت خانه‌ها در سه ماهه چهارم 2.7 درصد افزایش یافت و رشد سال 2023 را به 6.7 درصد، کمتر از رشد 8.6 درصدی در سال 2022  رساند. چشم‌انداز دولت برای سال 2024 بدون تغییر باقی می‌ماند، زیرا لی روز یکشنبه پیش‌بینی قبلی این وزارتخانه مبنی بر گسترش اقتصاد در محدوده 1 تا 3 درصد را تکرار کرد. با توجه به اینکه صادرات معادل بیش از یک و نیم برابر اندازه اقتصاد جزیره است، این رویکرد به بهبود پایدار در تجارت جهانی بستگی دارد. افزایش صادرات در ماه نوامبر، اکثراً به دلیل پایین بودن پایه سال قبل بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.