کد مطلب: ۸۹۷۷۸۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تجارت خارجی غیرنفتی دبی از ۵۴۴ میلیارد دلار گذشت/ رشد اقتصادی امارات در سال ۲۰۲۳

تجارت خارجی غیرنفتی دبی از 544 میلیارد دلار گذشت/ رشد اقتصادی امارات در سال 2023

دولت دبی در ژانویه 2020 هدفی 2 تریلیون درهمی برای حجم تجارت خارجی غیرنفتی خود تعیین کرده بود. این هدف زودتر از موعد مقرر، از 2 تریلیون درهم (544 میلیارد دلار) فراتر رفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، تجارت خارجی غیرنفتی دبی زودتر از موعد مقرر، از 2 تریلیون درهم (544 میلیارد دلار) فراتر رفت که ناشی از رشد اقتصادی پایدار امارات است. شیخ محمد بن راشد، معاون رئیس‌جمهوری و حاکم دبی، این خبر را در X (که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می‌شد)، اعلام کرد.

دولت دبی در ابتدا در ژانویه 2020 هدفی برای حجم تجارت خارجی غیرنفتی با عنوان «دستیابی به 2 تریلیون درهم تا سال 2025» تعیین کرده بود. برای تحقق این امر، دولت تیمی را برای ایجاد یک چارچوب لجستیکی و قانونی جدید برای دسترسی به بازارهای جدید تشکیل داد. شیخ محمد در X بیان کرد: «با این حال، با فرا رسیدن کرونا، تیم به من اطلاع داد که به دلیل تأثیر نامطلوب اختلال تجارت جهانی ناشی از همه‌گیری کرونا، دستیابی به این هدف غیرممکن است.»

وی افزود: «من از تجربیات زندگی آموخته‌ام که بحران‌ها بهترین فرصت‌ها را برای توسعه و تفکر نوآورانه ارائه می‌دهند. ما در طول بزرگ‌ترین بحران جهانی که تقریباً دو سال به طول انجامید، ابتکارات متعددی به کار بستیم، سیاست‌ها را توسعه دادیم و رویه‌هایی را ساده‌سازی کردیم. امروز، یک سال جلوتر از ددلاین هستیم و با موفقیت به هدف خود دست یافتیم.»

 تنوع بخش‌های اقتصادی

بر اساس داده‌های اخیر دولت، اقتصاد دبی با رشد سالانه 3.3 درصدی در 9 ماهه اول سال قبل، تحت تأثیر بخش‌های گردشگری و حمل‌ونقل رشد کرد. تولید ناخالص داخلی امارات در نیمه اول آن سال 3.2 درصد افزایش یافت و به 223.8 میلیارد درهم رسید. این رشد توسط بخش‌های مختلف از جمله حمل‌و‌نقل، تجارت، خدمات مالی، مسکن و خدمات غذایی، املاک و مستغلات، اطلاعات و ارتباطات و تولید، تقویت شد.

ابتکار 136 میلیون دلاری

 در تلاش برای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط، شیخ حمدان بن محمد، ولیعهد دبی، ابتکاری 500 میلیون درهمی (136 میلیون دلار) برای کمک به گسترش این مشاغل به بازارهای منطقه‌ای و جهانی به کار بست. علاوه بر این، در ماه دسامبر، بخش خصوصی غیرنفتی دبی رشدی قوی را تجربه کرد و فعالیت به بالاترین سطح خود در 16 ماه گذشته رسید. این رشد به دلیل افزایش سفارشات جدید و کاهش فشار هزینه‌ها بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.