کد مطلب: ۸۹۹۹۶۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

سوئیسی‌ها با وجود افزایش اپلیکیشن‌های پرداخت، همچنان از پول نقد فیزیکی استفاده می‌کنند!

سوئیسی‌ها با وجود افزایش اپلیکیشن‌های پرداخت، همچنان از پول نقد فیزیکی استفاده می‌کنند!

در سوئیس، پرداخت نقدی همچنان پذیرفته‌شده‌ترین روش پرداخت برای کسب‌وکارها، مانند فروشگاه‌ها و رستوران‌هاست. تنها 59 درصد از این کسب‌وکارها پرداخت از طریق برنامه‌های آنلاین را قبول دارند و پول نقد فیزیکی را نمی‌پذیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رویترز، نظرسنجی بانک مرکزی سوئیس نشان می‌دهد که سوئیسی‌ها با وجود رشد اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی و چشم‌انداز جامعه بدون پول نقد، همچنان عاشق اسکناس و سکه هستند. پرداخت نقدی همچنان پذیرفته‌شده‌ترین روش پرداخت برای کسب‌وکارهای در ارتباط با ارباب رجوع، مانند فروشگاه‌ها و رستوران‌ها، و حتی پذیرفته‌شده‌تر از پرداخت از طریق برنامه‌هایی مانند «Google Pay» است. این مطالعه نشان داد که حدود 92 درصد از شرکت‌هایی که در سوئیس مشاغل حضوری دارند، پول نقد می‌پذیرند، در حالی که فقط 59 درصد از آن‌ها پرداخت از طریق برنامه‌های آنلاین را قبول دارند. یافته‌های نظرسنجی بانک ملی سوئیس با تجربه کشورهایی مانند سوئد که به طور فزاینده‌ای از پول نقد خالی شده‌اند، در تضاد است.

با این حال، اپلیکیشن‌های پرداخت با تلفن همراه، از سال 2021، با افزایش سطح پذیرش از 40 درصد محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند و اکنون بیشتر از کارت‌های اعتباری و نقدی در سوئیس پذیرفته شده‌اند.

البته این رقم فاصله زیادی با رتبه اول کشورهای با پرداخت پول نقد فیزیکی دارد. رومانی، با پرداخت بیش از 70 درصد اوقات به نقد، متکی‌ترین کشور به پول نقد فیزیکی است. حدود نیمی (42 درصد) از کشورهای اروپای شرقی فاقد بانک هستند و این مسئله تکیه مردم به پول نقد فیزیکی یعنی اسکناس و سکه را نشان می‌دهد. نروژ از سوی دیگر، دارای جمعیتی است که حتی یک نفر بدون حساب بانکی نیست و تنها حدود 2 درصد از پرداخت‌ها به صورت نقد انجام می‌شوند.

این مطالعه نشان داد که برای شرکت‌های سوئیسی که از راه دور با مشتریان سروکار دارند (مثلاً آنلاین، یا از طریق ایمیل یا تلفن) حواله‌های بانکی محبوب‌ترین راه برای پذیرش پرداخت هستند و پس از آن فاکتورهای خرید و سپس پول نقد قرار می‌گیرند.

در دسترس بودن و پذیرش پول فیزیکی به یک موضوع سیاسی در سوئیس تبدیل شده است، جایی که اسکناس به طور سنتی حتی برای خریدهای بزرگ مانند اتومبیل محبوب بوده است.

کمپین‌های تبلیغاتی نگرانی‌هایی را در مورد به حاشیه رانده شدن افراد بسیار جوان یا مسن به دلیل عدم دسترسی به برنامه‌ها یا کارت‌های پرداخت مطرح کرده‌اند؛ و از سوی دیگر تعداد بانک‌ها و دستگاه‌های دریافت وجه نقد رو به کاهش است. دو همه‌پرسی در مورد پذیرش پول نقد، تحت دموکراسی مستقیم سوئیس در حال حاضر پس از جمع‌آوری نزدیک به 200 هزار امضا در مراحل مختلف است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.