کد مطلب: ۹۰۰۵۱۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

افزایش ده برابری مجوزهای سرمایه‌گذاری بین‌المللی در عربستان/ بیش از ۳۵۰ سرمایه‌گذار بین‌المللی خواهان ایجاد دفتر مرکزی در عربستان هستند

افزایش ده برابری مجوزهای سرمایه‌گذاری بین‌المللی در عربستان/ بیش از 350 سرمایه‌گذار بین‌المللی خواهان ایجاد دفتر مرکزی در عربستان هستند

وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی اخیراً اعلام کرد که تعداد مجوزهای سرمایه‌گذاری بین‌المللی در عربستان سعودی از سه هزار مجوز در ابتدای چشم‌انداز به 30 هزار افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی اخیراً اعلام کرد که بیش از 350 سرمایه‌گذار بین‌المللی، مجوز تأسیس دفتر مرکزی منطقه‌ای خود در عربستان سعودی را دریافت کرده‌ و اکثر آن‌ها ریاض را به عنوان پایگاه خود انتخاب کرده‌اند.

الفالح که در کنفرانس ابتکار ظرفیت انسانی در ریاض صحبت می‌کرد، بر جذابیت پادشاهی سعودی به عنوان یک مرکز منطقه‌ای آینده‌دار برای بسیاری از سرمایه‌گذاران تأکید کرد. وی گفت: جلسه‌ای با چند سرمایه‌گذار بین‌المللی که موفق به اخذ مجوزهای لازم شده‌اند، برگزار شد.

وزیر سرمایه‌گذاری عربستان بر افزایش ده برابری مجوزهای سرمایه‌گذاری بین‌المللی در پادشاهی سعودی تأکید کرد. وی گفت که تعداد مجوزهای تجاری برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی در عربستان سعودی از سه هزار مجوز در ابتدای چشم‌انداز به 30 هزار افزایش یافته است. وی بر تعهد پادشاهی به ایجاد شرایط مساعد برای سرمایه‌گذاران برای ارتقای مهارت‌های خود، تقویت نوآوری و کارآفرینی و کمک به رشد بخش خصوصی تأکید کرد.

نیروی کار ماهر و مهارت‌های آماده برای آینده

وزیر توضیح داد که سرمایه‌گذاران تمایل خود برای استخدام نیروی کار ماهر که قادر به رفع نیازهای فعلی و انطباق با مهارت‌های آینده باشد، ابراز کرده‌اند. آن‌ها همچنین به دنبال مؤسسات تحقیقاتی پیشرفته، آموزش باکیفیت، مشارکت‌های بین‌المللی قوی و یک سیستم مولد و کارآمد هستند. الفالح خاطرنشان کرد که این ویژگی‌های مورد نظر را می‌توان در مؤسسات جاافتاده در پادشاهی عربستان سعودی مانند آرامکو، سابیک، مؤسسات بانکی و مالی و پروژه‌های بزرگی مانند نئوم مشاهده کرد.

تحولی جامع برای عربستان سعودی

علاوه بر این، الفالح چشم‌انداز 2030 را جامع‌ترین تحول در تاریخ عربستان سعودی توصیف کرد. وی اظهار داشت که پادشاهی در حال تبدیل و توسعه اقتصاد خود به یک اقتصاد سبز، به همراه بهبود فضای کسب‌وکار و افزایش رقابت بین‌المللی است. احتمالاً تا پایان این دهه، اقتصاد دو و نیم برابر بزرگ‌تر از اندازه پیش از چشم‌انداز 2030 خود باشد. انتظار می‌رود سهم بخش خصوصی در اقتصاد از 40 درصد به بیش از 65 درصد افزایش یابد و اندازه آن چهار برابر شود.

هدف سرمایه‌گذاری 3 تریلیون دلاری عربستان سعودی

وزیر پیش‌بینی کرد که عربستان سعودی تنها در این دهه بیش از سه تریلیون دلار سرمایه به اقتصاد جذب خواهد کرد. بخش قابل توجهی از این سرمایه‌گذاری‌ها به سمت بخش‌های اقتصادی نوظهور مانند اقتصاد دیجیتال، گردشگری، خدمات مالی و حرفه‌ای، مراقبت‌های بهداشتی و کشاورزی که فرصت‌های قابل توجهی برای توسعه سرمایه انسانی ارائه می‌دهند، هدایت خواهد شد.

استفاده از قدرت فناوری‌های جدید

علاوه بر این، الفالح تأکید کرد که جهان تحت تحولات ساختاری بنیادی قرار دارد که ناشی از دیجیتالی شدن، اتوماسیون، تغییر زنجیره تأمین و فناوری‌های جدید است. او بر نیاز به آمادگی برای آینده‌ای با امکانات متنوع و انعطاف‌پذیری بیشتر برای انطباق با متغیرها تأکید کرد، زیرا این امر تمایز بین برنده و بازنده را تعیین می‌کند.

به گفته الفالح، سرمایه به جایی سرازیر می‌شود که بیشترین فرصت‌ها وجود دارد و امروز توانایی‌های انسانی به میزان بی‌سابقه‌ای در حال تقویت و توسعه است. وی با تأکید بر اینکه مهارت بیش از اهمیت زیرساخت‌ها و منابع طبیعی است، تأکید کرد: ارزشمندترین منبع، عنصر انسانی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.