کد مطلب: ۹۰۰۷۶۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

عربستان سعودی شش تفاهم‌نامه جدید امضا کرد/ تقویت آموزش، سرمایه‌گذاری و پایداری

توافقنامه‌ها با اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ همسو هستند

عربستان سعودی شش تفاهم‌نامه جدید امضا کرد/ تقویت آموزش، سرمایه‌گذاری و پایداری

عربستان سعودی آماده است تا بخش‌های آموزش، سرمایه‌گذاری، تجارت اوراق بهادار و پایداری خود را از طریق امضای شش تفاهم‌نامه که با اهداف چشم‌انداز 2030 هم‌راستا هستند، تقویت کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از اکونومی‌میدل‌ایست، اولین قرارداد شامل وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی و بورس عربستان سعودی بود که در سومین مجمع بازار سرمایه عربستان قرارداد همکاری امضا شد. این قرارداد یک شاخص مسئولیت اجتماعی را ایجاد می‌کند که به عنوان ابزاری حیاتی برای ارزیابی و ارتقای شیوه‌های مسئولیت اجتماعی شرکتی در میان شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس عربستان عمل می‌کند. راه‌اندازی این شاخص مطابق با استانداردهای ملی پایداری است که توسط وزارت اقتصاد و برنامه‌ریزی، سازمان بازار سرمایه و گروه عربستان سعودی تداول تدوین می‌شود.

علاوه بر این، شاخص مسئولیت اجتماعی بینش‌های ارزشمندی در مورد تعهد شرکت‌ها به مسئولیت اجتماعی ارائه می‌دهد. این سیستم دارای یک سیستم رتبه‌بندی است که به سرمایه‌گذاران و سهامداران در حمایت از مشاغل پایدار کمک می‌کند.

علاوه بر توافقنامه شاخص مسئولیت اجتماعی، پنج توافقنامه دیگر نیز در جریان این رویداد امضا شد که به حوزه‌های کلیدی مانند آموزش، سرمایه‌گذاری، تجارت اوراق بهادار، پایداری و کاشت درختان می‌پردازد.

ترویج برنامه‌های آموزشی هنری

یادداشت تفاهم مهم دیگری بین گروه عربستان سعودی و آتروم (Atrum) امضا شد که هدف آن حمایت از ابتکارات هنری، برنامه‌های آموزشی و تبادلات فرهنگی در داخل پادشاهی سعودی است. این اتحاد استراتژیک از نقاط قوت و دسترسی هر دو طرف استفاده خواهد کرد، با این تفاهم‌نامه که پنج زمینه اصلی همکاری، شامل همکاری هنری، گسترش آموزشی، سرمایه‌گذاری هنری، پروژه‌های هنری عمومی و تبادل فرهنگی را برجسته می‌کند. هدف این مشارکت، آوردن هنر به فضاهای عمومی، ارتقای شهرهای عربستان سعودی با تأسیسات جذاب و اولویت برنامه‌های آموزش هنر، آموزش و کارگاه‌های خلاقانه برای پرورش استعدادهای محلی است که در نهایت باعث پرورش منظره هنری پویا و متنوع در عربستان سعودی می‌شود.

تسهیل تبادل تخصص سرمایه‌گذاری داخلی

ریاض کپیتال (Riyad Capital) و شرکت چینی E Fund که شرکتی برای مدیریت دارایی است، تفاهم‌نامه‌ای را برای تسهیل اشتراک دانش در زمینه تخصص سرمایه‌گذاری محلی و تحریک همکاری در توسعه محصولات سرمایه‌گذاری آتی امضا کرده‌اند. این قرارداد به عنوان پایه‌ای برای توافقات الزام‌آور بالقوه مرتبط با به اشتراک‌گذاری تخصص سرمایه‌گذاری داخلی عمل خواهد کرد.

راه‌اندازی پلت فرم معاملاتی رپو

بازار سرمایه عربستان سعودی، مقاصة (Muqassa) و شرکت مدیریت نقدی سوئیسی اینستیمچ گلوبال (Instimatch Global AG) نیز توافقنامه‌ای را برای راه‌اندازی پلتفرم معاملاتی رپو (Repo) برای بازار عربستان امضا کرده‌اند. مقاصة نقش مهمی را به عنوان نهاد تسویه حساب مرکزی برای تمام معاملات رپو بر روی پلتفرم ایفا می‌کند و فرآیند ایمن و کارآمد را برای فعالان بازار تضمین می‌کند. با پشتیبانی مقاصة، اینستیمچ گلوبال به طور مداوم پلتفرم معاملاتی را برای پاسخگویی به نیازهای در حال تکامل مصرف‌کنندگان بهبود می‌بخشد. این تفاهم‌نامه زمینه را برای همکاری‌های آتی بین دو طرف در معرفی کالاها و خدمات جدید به بازار سرمایه عربستان فراهم می‌کند.

بررسی فرصت پایداری

در حوزه پایداری، شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی و دامداری عربستان، یک شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت صندوق سرمایه‌گذاری عمومی، تفاهم‌نامه‌ای را با بورس عربستان امضا کرده است. هدف این همکاری کشف فرصت‌های پایداری است و ابتکارات مشترکی مانند برنامه‌های آموزشی، کمپین‌های آگاهی‌بخشی و فعالیت‌های افزایش سرمایه‌گذار را در بر می‌گیرد. علاوه بر این، این توافقنامه یک استراتژی همکاری برای هماهنگ کردن فعالیت‌های استراتژیک، به اشتراک‌گذاری دانش از طریق ابتکارات آموزشی و افزایش شفافیت در تلاش‌های پایدار را ترسیم می‌کند. همچنین، ارتباطات منظم و ابتکارات بازاریابی مشارکتی بر اهمیت توسعه پایدار و ادغام آن در عملیات شرکت تأکید خواهد کرد.

پرداختن به مسائل حیاتی زیست‌محیطی

جلسه با امضا تفاهم‌نامه بین گروه تداول عربستان و شتلات (Shatlat) برای حمایت از جنگل‌کاری در پادشاهی به پایان رسید. هدف این تلاش مشترک رسیدگی به مسائل حیاتی زیست‌محیطی و ترویج شیوه‌های پایدار در عربستان سعودی است.

به عنوان بخشی از این ابتکار، گروه تداول (Tadawul) 300 درخت را برای هر بار برگزاری مجمع بازار سرمایه عربستان و 50 درخت را برای هر شرکتی که در بازار اصلی فهرست شده است، می‌کارد.

علاوه بر این، 10 درخت برای هر شرکتی که در فهرست بازار موازی نمو (nomu-parallel market) در ریاض قرار دارد، کاشته می‌شود، در کنار سایر ابتکارات برای تقویت اکوسیستم محلی. شتلات مسئولیت نگهداری، آبیاری و تهیه بذر را بر عهده خواهد داشت.

گروه تداول عربستان سعودی و شتلات، داده‌ها و اطلاعات را برای افزایش پایداری زیست‌محیطی و همکاری در برنامه‌هایی برای حفظ محیط زیست در سراسر پادشاهی به اشتراک خواهند گذاشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.