کد مطلب: ۹۰۱۰۹۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

اقدامات بانک جهانی برای تقویت سیستم غذایی در یمن/ یمن چگونه پس از شوک‌های متعدد به صنعت غذایی، برمی‌خیزد؟

اقدامات بانک جهانی برای تقویت سیستم غذایی در یمن/ یمن چگونه پس از شوک‌های متعدد به صنعت غذایی، برمی‌خیزد؟

کشاورزان در یمن، کشوری که سال‌ها جنگ و درگیری را تحمل کرده است، به‌رغم موانع زیادی که با آن مواجه هستند، در حال یافتن راه‌های نوآورانه برای تولید غذا برای خود و جامعه و تقویت سیستم غذایی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، تأثیر شوک‌های بی‌سابقه به سیستم غذایی جهانی در چند سال اخیر، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. از آنجایی که واردکنندگان خالص مواد غذایی به شدت تحت تأثیر تغییرات آب‌وهوایی (به ویژه تشدید شدن کمبود آب) قرار گرفته‌اند، این منطقه به شدت در برابر شوک‌های بازار جهانی که زنجیره تأمین را مختل کرده، قیمت مواد غذایی را به سطوح بالایی سوق داده و به بحران ناامنی غذایی منجر شده، آسیب‌پذیر بوده است. کشاورزان از جمله آسیب‌پذیرترین افراد بوده‌اند و آسیب به صنعت کشاورزی، اثرات طولانی‌مدتی بر سلامت و معیشت جامعه دارد.

در این میان، زید صالح الدربی، کشاورز سبزیجات، مزرعه‌ای را که زمانی مشکل داشت، با کمک بانک جهانی در مرکز کشاورزی یمن به یک سرمایه‌گذاری پررونق تبدیل کرده است.

بقا و پیشرفت

الدربی از طریق حمایت بانک جهانی و با پروژه تقویت حفاظت اجتماعی اضطراری و پاسخ به کرونا، به منابع ضروری مانند سیستم آبیاری قطره‌ای که از آب کمتری استفاده می‌کند، شبکه‌های سایه‌انداز برای محافظت از محصولاتش، ژنراتور برق و انواع کودها دسترسی پیدا می‌کند. این موارد که برای تطبیق مزرعه او با شرایط آب‌وهوایی در حال تغییر، حیاتی هستند، همراه با آموزش در مورد شیوه‌های صحیح کشاورزی، تأثیر زیادی بر عملکرد محصول و معیشت او گذاشته است.

الدربی گفت: «این حمایت چیزی بیش از در اختیار گذاشتن منابع صرف است؛ دانش و مهارت است که زندگی ما را تغییر داد. ما یاد گرفتیم که نه تنها زنده بمانیم، بلکه پیشرفت کنیم.» مزرعه الدربی در جهران، بخشی از استان ذمار در حدود 100 کیلومتری شهر تاریخی صنعاء یمن است. وی افزود: «غذا منبع زندگی است»

حمایت‌های بانک جهانی

تلاش افرادی مانند الدربی در یمن که در آن ناامنی غذایی یک مسئله وخیم است و میلیون‌ها نفر در سراسر کشور به طور مداوم با گرسنگی مواجه هستند، بسیار مهم است.

رویکرد بانک جهانی در یمن شامل کمک فوری به مردم از طریق حمایت، مانند انتقال نقدی و کمک‌های غذایی و همچنین سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت برای ایجاد خدمات و سیستم‌های انعطاف‌پذیر، مانند تولید کشاورزی است.

از سال 2016، بانک جهانی بیش از 3.7 میلیارد دلار کمک بلاعوض انجمن توسعه بین المللی برای کمک به بهبود زندگی مردم در یمن با همکاری آژانس‌های سازمان ملل متحد و نهادهای محلی ارائه داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.