کد مطلب: ۹۰۴۶۵۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد؟

صنعت گردشگری در سال 2024 رکورد خواهد زد؟

پیش‌بینی می‌شود صنعت سفر و گردشگری در سال 2024 از 11.1 تریلیون دلار در اقتصاد جهانی فراتر برود و رکورد قبلی خود را که 770 میلیارد دلار بود، بشکند. این بخش نزدیک به 348 میلیون شغل در سراسر جهان را پشتیبانی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پیش‌بینی می‌شود سهم اقتصادی جهانی صنعت سفر و گردشگری به بالاترین حد بی‌سابقه 11.1 تریلیون دلار برسد و رکورد جدیدی را ثبت کند.

طبق گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC)، این بخش با 770 میلیارد دلار اضافی از رکورد قبلی خود فراتر خواهد رفت که از هر ۱۰ دلار در سراسر جهان یک دلار را به خود اختصاص می‌دهد. از 185 کشوری که تجزیه‌وتحلیل شدند، پیش‌بینی می‌شود 142 کشور از رکوردهای ملی قبلی خود بهتر عمل کنند.

تحقیقات تاثیر اقتصادی شورای جهانی سفر و گردشگری در سال 2024 (EIR)، که با همکاری Oxford Economics توسعه‌ یافته است، نشان می‌دهد بخش سفر و گردشگری از حدود 348 میلیون شغل در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند. این نشان‌دهنده افزایش چشمگیر بیش از 13.6 میلیون شغل در مقایسه با اوج آن در سال 2019 است.

پیش‌بینی می‌شود از نظر هزینه، بازدیدکنندگان بین‌المللی به سطوح اوج سال 2019 نزدیک شوند و رقم آن به حدود 1.89 تریلیون دلار برسد. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود گردشگران داخلی بیش از هر زمان دیگری هزینه کنند و از تمام رکوردهای قبلی فراتر روند و به 5.4 تریلیون دلار برسند.

نیروی اقتصادی قوی جهانی

به گفته جولیا سیمپسون، رئیس و مدیر اجرایی شورای جهانی سفر و گردشگری، بخش سفر و گردشگری همچنان یک نیروی اقتصادی قوی جهانی است، حتی در مواجهه با عدم اطمینان. او تاکید کرد وضعیت کنونی صرفاً به دنبال پیشی گرفتن از رکوردهای قبلی نیست. در عوض، نشان‌دهنده رونق چشمگیر این بخش پس از یک دوره چالش‌برانگیز است که رونق اقتصادی قابل توجهی به کشورهای سراسر جهان ارائه و میلیون‌ها شغل را حفظ می‌کند.

سیمپسون درباره نیاز به حمایت دولت‌های ایالات متحده آمریکا و چین برای بخش‌های مسافرتی و گردشگری ملی مربوطه ابراز نگرانی کرد. او خاطرنشان کرد بدون چنین حمایتی، این کشورها در معرض خطر چالش‌های مداوم قرار دارند، در حالی که سایر کشورها در حال حاضر شاهد بازگشت سریع‌تر بازدیدکنندگان بین‌المللی هستند.

چشم‌انداز شغلی صنعت گردشگری

شورای جهانی سفر و گردشگری خاطرنشان می‌کند هزینه بازدیدکنندگان بین‌المللی در ایالات متحده در سال گذشته بیش از 25 درصد کمتر از اوج سال 2019 باقی مانده است، در حالی که هزینه بازدیدکنندگان چین نزدیک به 60 درصد کاهش یافته است.

شورای جهانی سفر و گردشگری، آینده امیدوارکننده‌ای را برای دهه آینده پیش‌بینی می‌کند که با رشد قوی و چشم‌انداز شغلی استثنایی مشخص می‌شود. تا سال 2034، این بخش به اقتصاد جهانی کمک زیادی خواهد کرد و 16 تریلیون دلار تولید می‌کند که 11.4 درصد از کل چشم‌انداز اقتصادی را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، انتظار می‌رود این صنعت پررونق منبع مهمی برای ایجاد شغل باشد و برای تقریباً 449 میلیون نفر در سراسر جهان فرصت‌های شغلی فراهم کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.