فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۷۶۵۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

ارزش بازار انویدیا از سال ۲۰۲۲ بیش از ۹ برابر شده است/ انویدیا از مایکروسافت و اپل جلو زد

ارزش بازار انویدیا از سال 2022 بیش از 9 برابر شده است/ انویدیا از مایکروسافت و اپل جلو زد

انویدیا (NVIDIA) با 3.34 تریلیون دلار ارزش بازار، یک بازیگر برجسته در جایگاه بسیار پرتقاضای توسعه پردازنده‌های گرافیکی و چیپ‌ست‌هاست. این شرکت به طیف گسترده‌ای از تقاضا، که شامل کنسول‌های بازی می‌شود، پاسخ می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیش از 30 سال است دانشمندان، محققان، توسعه‌دهندگان و سازندگان از فناوری انویدیا برای انجام کارهای شگفت‌انگیز استفاده می‌کنند. اکنون بیش از چهار میلیون توسعه‌دهنده هزاران برنامه کاربردی برای محاسبات سریع تولید می‌کنند. بالغ بر 40 هزار شرکت از فناوری‌های انویدیا AI استفاده می‌کنند و 15 هزار استارتاپ جهانی در انویدیا Inception هستند. انویدیا Inception یک برنامه رایگان است که برای پرورش استارتاپ‌ها، ارائه پشتیبانی از بازاریابی مشترک و فرصت‌هایی برای ارتباط با کارشناسان انویدیا طراحی شده است.

ارزش بازار انویدیا

به گزارش رویترز، در تاریخ 6 ژوئن، انویدیا توانست اپل را پشت سر بگذارد و رتبه دوم ارزشمندترین شرکت جهان را پس از مایکروسافت از آن خود کند. به گزارش CNBC، تنها کمتر از دو هفته پس از آن، یعنی در تاریخ 18 ژوئن، انویدیا مایکروسافت را نیز پشت سر گذاشت و رتبه اول شرکت‌های سهامی عام را از آن خود کرد.

ارزش بازار انویدیا از سال 2022 بیش از 9 برابر شده است. در سه‌ماهه چهارم سال 2023، انویدیا درآمد خالص 12.29 میلیارد دلار را گزارش کرد. این افزایش چشمگیر، تغییری 769 درصدی نسبت به سال قبل است. این افزایش قابل توجه ناشی از فروش تراشه‌های سرور هوش مصنوعی است که برای تسریع آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بسیار مهم هستند.

انویدیا چه می‌کند؟

محاسبات تسریع شده و شتاب یادگیری باعث شعله‌ور شدن انفجار بزرگ هوش مصنوعی شد. اکنون هوش مصنوعی مولد یک پلتفرم محاسباتی جدید است، مانند رایانه شخصی، اینترنت و ابرموبایل. انویدیا پیشرفته‌ترین تراشه‌ها، سیستم‌ها و نرم‌افزارها را برای کارخانه‌های هوش مصنوعی آینده مهندسی می‌کند و به طرز چشمگیری از رونق هوش مصنوعی سود می‌برد. همچنین خدماتی در زمینه هوش مصنوعی ارائه می‌دهد که به شرکت‌ها کمک می‌کند کارخانه‌های خود را با همراهی هوش مصنوعی تاسیس کنند.

با انویدیا، موسسات مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند از قدرت هوش مصنوعی و محاسبات برای تعریف آینده پزشکی استفاده کنند. انویدیا همچنین به دلیل پیاده‌سازی یک مدل فبلس شناخته شده است. بدین معنی که تولید خود را برون‌سپاری می‌کند و به آن اجازه می‌دهد بر طراحی و توسعه تمرکز کند.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، می‌گوید: «انویدیا در حال تغییر شکل آینده محاسبات است. ما یک ماشین یادگیری هستیم و ماموریت رئیس ماست»

انویدیا RTX از هوش مصنوعی و ردیابی پرتو استفاده می‌کند تا سطح کاملاً جدیدی از واقع‌گرایی در گرافیک ارائه دهد. نوآوری امسال این شرکت در گرافیک‌های مبتنی بر هوش مصنوعی DLSS 3 بود.

پلتفرم Omniverse، که دیجیتالی‌سازی صنعتی انجام می‌دهد، صنایعی را که در فرایندهای فیزیکی مستقرند قادر می‌سازد به صورت نرم‌افزاری تعریف شوند و تیم‌های بزرگ و بسیار ماهر را به هم متصل کنند.

هوش مصنوعی و دیجیتالی‌سازی مولد، در حال تغییر شکل صنعت خودروسازی سه تریلیون دلاری است؛ از طراحی و مهندسی گرفته تا تولید، رانندگی مستقل و تجربه مشتری. و انویدیا در مرکز این تحول صنعتی قرار دارد.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.