فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۲۶۸

کاهش سهم بریتانیا از باشگاه میلیونرهای جهان

کاهش سهم بریتانیا از باشگاه میلیونرهای جهان

سهم بریتانیا از باشگاه میلیونرهای جهان درحال کاهش است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رویترز نوشت: بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، بریتانیا احتمالاً تا سال ۲۰۲۸ تقریباً یک نفر از هر شش میلیونر خود را از دست خواهد داد، اما تعداد آنها در کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده و تایوان افزایش خواهد یافت.

گزارش گروه «ثروت جهانی» UBS برای سال 2024 پیش‌بینی می‌کند که تعداد میلیونرهای دلاری در بریتانیا با 17 درصد کاهش به 2,542,464 نفر در سال 2028 برسد. این رقم سال گذشته 3,061,553 نفر بود. هلند نیز شاهد کاهش 4 درصدی در هلند در تعداد میلیونرهای خود خواهد بود.

پل دونوان، اقتصاددان ارشد مدیریت ثروت جهانی UBS گفت: تغییر مسیر از بریتانیا تا حدی منعکس کننده این واقعیت است که با داشتن سومین تعداد میلیونرها، رقم این کشور در حال حاضر «بی تناسب بالا» است. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «شما آشکارا در چند سال گذشته در بریتانیا، همانطور که در کشورهای دیگر دیده اید، پیامدهای ناشی از تحریم ها علیه روسیه را مشاهده کرده اید.»

او گفت: «جمعیت میلیونرهای غیربومی دائماً در حال جابجایی هستند، همیشه به دنبال مکان‌هایی با مالیات کم هستند. عوامل کششی دیگر کشورها مانند دبی و سنگاپور در این مورد جذاب است.»

در همین رابطه تقاضا برای املاک گرانقیمت در انگلیس هم کاهش یافته است. گزارش UBS پیش بینی می کند که مجموع میلیونرهای دلاری در ایالات متحده تا سال 2028 میلادی 16 درصد، در آلمان 14 درصد، در فرانسه نیز 16 درصد، در ژاپن 28 درصد، در اسپانیا 12 درصد و در ایتالیا 9 درصد افزایش یابد.

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.