فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۹۳۷

گفت‌وگوی «تجارت‌نیوز» با قائم مقام اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان:

تاریخ برگزاری نمایشگاه سلامت عمان مشخص شد/ استفاده اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان از واقعیت مجازی

تاریخ برگزاری نمایشگاه سلامت عمان مشخص شد/ استفاده اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان از واقعیت مجازی

احمد شیرزادیان گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه مثل همه نمایشگاه‌های دیگر، معرفی تمام دست‌اندرکاران سلامت است؛ از خدمات درمانی مثل بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، پزشکان، تولیدکنندگان دارو، تجهیزات پزشکی گرفته تا خدماتی شبیه اینها، مانند آنهایی که در توریسم پزشکی یا گردشگری سلامت فعالیت دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان به عنوان نهادی قانونی و رسمی با هدف تسهیل مراودات تجاری، افزایش حجم مبادلات اقتصادی و توسعه روابط اقتصادی بین بخش خصوصی دو کشور تشکیل شده است. این اتاق، خدمات ویژه‌ای به اعضای خود برای شرکت در نمایشگاه سلامت عمان 2024 ارائه خواهد داد.

نمایشگاه سلامت عمان یا عمان هلث هر سال برگزار می‌شود و تاریخ برگزاری امسال آن دوم تا چهارم مهر است. بدین منظور تجارت‌نیوز با احمد شیرزادیان قائم مقام اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان و رئیس کمیسیون نوآوری و دانش بنیان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت‌وگویی ترتیب داده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

884866

*هدف از برگزاری این نمایشگاه چیست؟

هدف از برگزاری این نمایشگاه مثل همه نمایشگاه‌های دیگر، معرفی تمام دست‌اندرکاران سلامت است؛ از خدمات درمانی، مثل بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، پزشکان، تولیدکنندگان دارو، تجهیزات پزشکی گرفته تا خدماتی شبیه اینها، مانند آنهایی که در توریسم پزشکی یا گردشگری سلامت فعالیت دارند.

*اگر شرکتی متقاضی حضور پیدا کردن در نمایشگاه باشد، باید مراحل خاصی را طی کند؟ آیا شرکت کردن در نمایشگاه شرایط خاصی دارد؟

متقاضیانی که در حوزه سلامت فعالیت دارند و مایل به شرکت در نمایشگاه یا حضور در هیات اعزامی هستند کافی است وارد بخش ثبت‌نام در نمایشگاه در سایت اتاق ایران و عمان شوند و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند. بعد از این، اتاق بازرگانی ایران و عمان، متقاضیانی را که توانمند و آماده هستند انتخاب می‌کند.

اگر هم آماده نباشند به هر لحاظی، مثلاً فرض کنید محتوایشان کافی نباشد، در زمان کوتاه اگر امکانش باشد اتاق مشترک ایران و عمان کمک‌شان می‌کند که این محتوا تکمیل شود و در این نمایشگاه حضور موفقی داشته باشند.

*تمرکز امسال اتاق بازرگانی ایران و عمان بر چه مواردی است؟

تمرکز ما امسال روی چند مورد است؛ یک اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان، تحقیقاتی یا درمان‌های نوین را که دارای توانمندی هستند ولی به اندازه کافی شناخته‌شده نیستند بیشتر معرفی کنیم.

دوم، شرکت‌کنندگان نمایشگاه‌های قبلی دو سه گلایه داشتند. یکی اینکه در دو سه روزی که نمایشگاه برگزار می‌شد بسیاری از این شرکت‌کنندگان به آن چیزی که انتظار داشتند، یعنی به این هدف که مشتری و مخاطب جذب کنند، نمی‌رسیدند. مورد دیگر اینکه هزینه‌ها با توجه به تورمی که داخل کشور داریم برای برخی به‌خصوص آنهایی که دانش‌بنیان یا SME هستند بسیار زیاد می‌شد. ما برای این دو مورد تدبیراندیشی کردیم. برای اینکه شرکت‌کنندگان نه فقط دو روز نمایشگاه بلکه حضور مستمر داشته باشند، اتاق ایران و عمان زیرساخت‌هایی تهیه کرده است.

استفاده از پلتفرم آنلاین، VR و AR

یکی از این زیرساخت‌ها پلتفرمی آنلاین برای تشکیل جلسات است. آنهایی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند و همین‌طور پارتنرها و کسانی که در سمت دیگر قرار دارند در پلتفرم ثبت‌نام می‌کنند و می‌توانند به طور آنلاین در زمان دلخواه جلسه داشته باشند.

از سوی دیگر ما زیرساختی آماده کردیم برای افرادی که حضور فیزیکی برایشان دشوار است. اگر یک بیمارستان، موسسه تحقیقاتی یا غیره بخواهد در نمایشگاه شرکت کند، برای خوب نشان دادن خدمات خود به یک غرفه ۲۰ متری احتیاج دارد. ممکن است این غرفه ۲۰ متری برای متقاضی گران تمام شود. برای این منظور ما از تکنولوژی VR استفاده و بر آن سرمایه‌گذاری کردیم. شرکت‌هایی که مایل هستند با این تکنولوژی به‌راحتی می‌توانند در نمایشگاه شرکت کنند. اولین بار است که این تکنولوژی در نمایشگاه عمان هلث استفاده می‌شود.

علاوه بر تکنولوژی VR، با اضافه کردن تکنولوژی AR غرفه‌های بسیار زیباتر و با هزینه کمتر می‌توان به وجود آورد و همچنین این امکان هم هست که به طور آنلاین بازدیدکنندگان با شرکت‌کنندگان تماس برقرار کنند بدون اینکه فردی را بخواهند حضوری به نمایشگاه بفرستند. البته که اگه مایل بودند می‌توانند بفرستند ولی اگر خواستند صرفه‌جویی کنند می‌توانند این راه را انتخاب کنند. علاوه بر اقدامات ذکرشده، برای متقاضیان حمایت مالی هم گذاشته شده است.

حمایت‌های مالی صندوق نوآوری شکوفایی

این تسهیلات هم از طرف صندوق نوآوری شکوفایی هم صندوق صحا یعنی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته اعطا می‌شوند. بر اساس تفاهم‌نامه بین اتاق بازرگانی ایران و عمان و صندوق صحا که زیرمجموعه وزارت صمت است، شرکت‌هایی که چه در تولید چه در خدمات، فناوری پیشرفته دارند و در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند به طور ویژه تسهیلاتی به آنها تعلق می‌گیرد. بخشی از این تسهیلات رایگان و بخشی از آن به صورت وام تا یک میلیارد تومان اعطا می‌شود. همچنین برای شرکت‌های عضو که نوآور نیستند و در سامانه قرار نمی‌گیرند هم حمایت‌های مالی در نظر گرفته‌ایم.

در کل عزم ما بر این است که روند حضور کیفی ایران در نمایشگاه‌های عمان سیر صعودی و ثمربخش‌تری به خود بگیرد. همزمان با عمان هلث، اعزام یک هیات تجاری از بخش خصوصی همزمان با نمایشگاه سلامت عمان در برنامه قرار دارد که می‌توانند ضمن بازدید از نمایشگاه با مقامات محلی هم بازدید داشته باشند.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.