فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۴۲۲

اسماعیل ال مایو زامبادا کیست؟

اسماعیل ال مایو زامبادا کیست؟

مقام‌های قضایی آمریکا می‌گویند که کارتل سینالوئا متعلق به اسماعیل ال مایو زامبادابزرگترین تامین‌کننده مواد مخدر آمریکاست.

به گزارش تجارت نیوز،

ال مایو زامبادا (El Mayo Zambada) یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین رهبران کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک است. نام کامل او ایسماعیل زامبادا گارسیا (Ismael Zambada García) است و از دهه 1970 به عنوان یکی از مهمترین شخصیت‌های دنیای قاچاق مواد مخدر شناخته می‌شود. او به عنوان یکی از رهبران اصلی کارتل سینالوآ (Sinaloa Cartel) فعالیت می‌کند که یکی از بزرگترین و قدرتمندترین کارتل‌های مواد مخدر در جهان است.

ال مایو زامبادا در مقایسه با دیگر رهبران کارتل، مانند خوآکین "ال چاپو" گوزمان، کمتر در رسانه‌ها دیده شده و بیشتر از زندگی عمومی خودداری کرده است. این رفتار او را به یکی از مرموزترین و در عین حال موثرترین رهبران کارتل تبدیل کرده است.

او به دلیل داشتن شبکه‌های پیچیده و گسترده در تجارت مواد مخدر و توانایی مدیریت سازمانی پیچیده، توانسته است از دستگیری و تعقیب‌های قانونی فرار کند. زامبادا همچنین به خاطر توانایی در ایجاد اتحادها و همکاری‌های راهبردی با دیگر کارتل‌ها و گروه‌های جنایتکار شناخته شده است.

با وجود اینکه سن او اکنون به نسبت بالاست، اما همچنان یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین چهره‌ها در دنیای قاچاق مواد مخدر به شمار می‌رود.

بازداشت

اسماعیل «ال مایو» زامبادا، سرکرده کارتل سینالوئا مکزیک، از بزرگترین باندهای مواد مخدر جهان، در شهر ال پاسو تگزاس دستگیر شده است. زامبادا، ۷۶ ساله، کارتل سینالوئا را با «ال چاپو» گوزمان، که در آمریکا زندانی است، راه انداخت.

خواکین گوزمان لوپز، پسر ال چاپو، هم در عملیات روز پنجشنبه به همراه زامبادا دستگیر شد. زامبادا در ماه فوریه در آمریکا به توطئه برای تولید و توزیع فنتانیل متهم شد که ماده‌ای قوی‌تر از هروئین و عامل اصلی بحران مواد مخدر آمریکاست.

آقای گارلند گفت: «ال مایو و گوزمان لوپز به فهرست درحال‌‌رشد سردمداران کارتل سینالوئا و همدستان آنها اضافه می‌شوند که وزارت دادگستری آمریکا مشغول به دام انداختن آنهاست.»

آقای گارلند افزود: «فنتانیل مهلک‌ترین تهدیدی است که کشورها در زمینه مواد مخدر در معرض آن بوده و وزارت دادگستری تا زمانی که تک تک سرکردگان، اعضا و همدستان کارتل‌هایی که مسئول مسموم کردن محلات ما هستند حساب پس نداده‌اند، آرام نخواهد گرفت.»

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.