فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۵۷۶

احتمال فرود نرم اقتصاد جهانی با وجود چالش های متعدد

احتمال فرود نرم اقتصاد جهانی با وجود چالش های متعدد

گروه ۲۰ اعلام کرد احتمال فرود نرم اقتصاد جهانی با وجود چالش‌های متعدد وجود دارد.

به گزارش تجارت نیوز،

این گروه در بیانیه‌ای پس از سومین نشست وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی گروه ۲۰ که در ریودوژانیرو برگزار شد، اعلام کرد تورم جهانی به دلیل سیاست‌های پولی مناسب بانک‌های مرکزی و کاهش شوک‌های عرضه، همچنان از سطوح بالا به پایین می‌آید.

بانک‌های مرکزی به شدت متعهد به دستیابی به ثبات قیمت در راستای وظایف مربوطه خود هستند و به تنظیم سیاست‌های پولی خود به گونه‌ای ادامه می‌دهند که وابسته به داده‌های کلان اقتصادی ورودی است.

فرود نرم وضعیتی است که بانک مرکزی نرخ‌های بهره را بیش از حد افزایش می‌دهد و منجر به کندی اقتصادی می‌شود اما از رکود جلوگیری می‌کند.

این گروه گفت مشخص شده فعالیت اقتصادی در بسیاری از نقاط جهان بیش از حد انتظار و بهبود اقتصادی در کشورها بسیار ناهموار بوده است که به خطر واگرایی اقتصادی کمک می‌کند.

در این بیانیه آمده است ما همچنان نگران هستیم که چشم‌انداز رشد میان‌مدت و بلندمدت جهانی کمتر از میانگین‌های تاریخی باشد و به تلاش خود برای کاهش نابرابری‌های رشد بین کشورها از طریق اصلاحات و اقدامات ساختاری ادامه خواهیم داد.

وزیران گفتند برخی از خطرات صعودی چشم‌انداز اقتصاد جهانی شامل افزایش همکاری جهانی، کاهش سریع تورم و افزایش بهره‌وری به دلیل نوآوری‌های تکنولوژیکی ازجمله توسعه و استقرار هوش مصنوعی ایمن و مسئولانه (AI) است.

از سوی دیگر، خطرات نزولی شامل جنگ و تشدید درگیری‌ها، تکه تکه شدن اقتصاد و تورم پایدارتر از حد انتظار است که منجر به نرخ‌های بهره بالاتر و طولانی‌تر می‌شود.

بیزنس گزارش کرد، رویدادهای آب و هوایی شدید، بدهی‌های دولتی و خصوصی بیش از حد، محدودیت‌های بافر مالی در بخش خصوصی چندین کشور، رشد بهره‌وری کمتر از حد انتظار و تاثیرات منفی احتمالی فناوری‌های جدید، ازجمله هوش مصنوعی، از دیگر ریسک‌های منفی محسوب می‌شوند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.