فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۴۰۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

اندرو بیلی پیش از ریاست در بانک مرکزی انگلستان چه می‌کرد؟/ بررسی زندگی رئیس بانک انگلستان

اندرو بیلی پیش از ریاست در بانک مرکزی انگلستان چه می‌کرد؟/ بررسی زندگی رئیس بانک انگلستان

اندرو بیلی، بانکدار متولد لستر، مخالف سرسخت بیت‌‌کوین و از طرفداران افزایش نرخ بهره، رئیس بانک انگلستان است. «تجارت‌نیوز» در این گزارش حرفه بسیار گسترده او در بانک انگلستان را بررسی می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز،

اندرو بیلی رئیس فعلی بانک مرکزی انگلستان است و در 16 مارس 2020 این سمت را بر عهده گرفت. انتصاب او در دسامبر 2019 به جای مارک کارنی اعلام شد. مدت تصدی بیلی به ریاست بانک مرکزی قرار است تا 15 مارس 2028 ادامه یابد.

پیشینه تحصیلی و شغلی

به گزارش استاندارد، اندرو بیلی در لستر به دنیا آمد و تحصیلات خود را در کالج کوئینز کمبریج دنبال کرد، جایی که تا سال 1984 هم مدرک لیسانس و هم دکتری تاریخ گرفت.

بیلی به دنبال دستاوردهای تحصیلی خود، قبل از پیوستن به بانک انگلستان در سال 1985، سفر حرفه‌ای‌اش را به عنوان افسر پژوهشی در دانشکده اقتصاد لندن آغاز کرد.

ورود به بانک انگلستان

به گزارش تجارت‌نیوز، حرفه بیلی در بانک انگلستان گسترده و متنوع بوده است. او چندین سمت مهم از جمله مدیر اجرایی خدمات بانکی و صندوقدار ارشد، رئیس واحد حل‌وفصل ویژه بانک، منشی خصوصی رئیس بانک و رئیس بخش تحلیل اقتصادی بین‌المللی در تحلیل پولی را بر عهده داشت.

بر اساس اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت بانک انگلستان، در آوریل 2011، بیلی به عنوان معاون رئیس واحد تجاری محتاطانه (Prudential Business Unit) و مدیر بانک‌ها و انجمن‌های ساختمانی بریتانیا به اداره خدمات مالی (FSA) پیوست. در جولای 2012، مدیرعامل واحد تجاری محتاطانه شد و بر ریسک بانک‌ها، بانک‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بیمه نظارت داشت. او همچنین یکی از اعضای کمیته موقت سیاست مالی بود.

دو سال بعد، یعنی در آوریل 2013، بیلی به معاونت رئیس در بخش مقررات احتیاطی و مدیرعاملی اداره مقررات احتیاطی (PRA) منصوب شد. این نقش شامل مسئولیت‌های مهمی در مقررات مالی و نظارت بود. او تا زمان انتصاب به عنوان مدیر اجرایی سازمان رفتار مالی (FCA) در جولای 2016 در این سمت باقی ماند و در کمیته مقررات احتیاطی و کمیته سیاست مالی نیز خدمت کرد.

ریاست بانک انگلستان

بیلی در مقام رئیس بانک انگلستان مجبور شد چندین چالش مهم از جمله تاثیرات اقتصادی همه‌گیری کرونا و افزایش تورم را پشت سر بگذارد. او یکی از مدافعان افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم بوده که در سال‌های اخیر به بیش از 10 درصد افزایش یافته است. بیلی بر اهمیت حفظ ثبات مالی تاکید کرده و درباره عواقب تورم کنترل‌نشده بر اقتصاد هشدار داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیلی در دوران تصدی خود با انتقادات و جنجال‌هایی روبه‌رو بوده است. در دوران مدیرعاملی FCA، نظارت دقیقی بر رسیدگی به اشتباهات مالی مختلف و چالش‌های نظارتی داشت. او همچنین یکی از مخالفان سرسخت بیت‌کوین است. به‌رغم این اختلافات، بیلی یک چهره کلیدی در چشم‌انداز نظارتی مالی بریتانیا باقی مانده است.

باورها و خصوصیات

بیلی به سبب رویکرد عمل‌گرایانه و محتاطانه‌اش به مقررات مالی شهرت دارد. او متعهد به حفظ استقلال بانک انگلستان و اطمینان از اتخاذ تصمیمات سیاست پولی به نفع اقتصاد بوده است. دوره تصدی او با تاکید شدید بر شفافیت و ارتباطات، به‌ویژه در زمینه واکنش بانک به بحران‌های اقتصادی و مسائل نظارتی مشخص شده است.

سبک رهبری بیلی با درک عمیق از هر دو سیستم مالی تاریخی و معاصر برجسته است که با پیشینه آکادمیک و تجربه گسترده او در بانک انگلستان و سایر نهادهای نظارتی شکل گرفته است. توانایی بیلی در مدیریت موسسات مالی پیچیده و تعهدش به نظارت نظارتی، جنبه‌های مشخصی از حرفه او بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.