خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۴۵۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

جروم پاول کیست؟ / بررسی زندگی‌نامه رئیس فدرال رزرو

جروم پاول کیست؟ / بررسی زندگی‌نامه رئیس فدرال رزرو

جروم پاول که به کاهش نرخ بهره شهرت دارد، رئیس فدرال رزرو است. «تجارت‌نیوز» در این گزارش پیشینه تحصیلی و شغلی این بانکدار آمریکایی را بررسی می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز،

جروم پاول، رئیس فعلی فدرال رزرو، بانک مرکزی ایالات متحده است. وی این سمت را از فوریه 2018 در اختیار دارد.

تحصیلات

پاول در خانواده‌ای بزرگ شد که عمیقاً با محافل سیاسی و حقوقی مرتبط بود. او در مدرسه جورج تاون تحصیل کرد و بعداً در سال 1975 از دانشگاه پرینستون مدرک علوم سیاسی گرفت. او تحصیلات خود را در مرکز حقوقی دانشگاه جورج تاون ادامه داد، جایی که در سال 1979 مدرک دکتری حقوقی گرفت و به عنوان سردبیر مجله «قانون جورجتاون» فعالیت کرد.

اوایل زندگی حرفه‌ای

اولین حرفه پاول ترکیبی از حقوق و امور مالی بود. پس از منشی‌گری برای یک قاضی در دادگاه استیناف ایالات متحده، او با شرکت‌های حقوقی بزرگی مانند دیویس پولک (Davis Polk) و واردوِل (Wardwell) در نیویورک به کار خصوصی روی آورد. در اوایل دهه 1980، پاول چرخش شغلی قابل توجهی را در بانکداری سرمایه‌گذاری انجام داد و به Dillon, Read & Co پیوست و در آنجا به مقام معاونت رسید. در دهه 1990، پاول به عنوان دستیار وزیر و بعداً به عنوان معاون وزیر خزانه‌داری در امور مالی تحت ریاست جمهوری جورج بوش فعالیت می‌کرد. در این نقش، پاول بر بازارهای مالی کلیدی و سیاست مؤسسات مالی نظارت داشت و در مدیریت بحران در سالومون برادرز (Salomon Brothers)، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری در آن زمان، مشارکت داشت. این کارها باعث شهرت او به عنوان یک رهبر شایسته و قاطع شد.

پاول پس از انجام خدمت دولتی خود به بخش خصوصی مالی بازگشت و به عنوان مدیرعامل در بنکرز تراست (Bankers Trust) و بعداً به عنوان شریک در گروه کارلایل (Carlyle Group)، یک شرکت سهامی خصوصی برجسته، از سال 1997 تا 2005 خدمت کرد. او متعاقباً یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی به نام "Severn Capital Partners" را تأسیس کرد و بعداً به عنوان یک شریک مدیریتی در صندوق جهانی محیط زیست که بر سرمایه‌گذاری‌های پایدار تمرکز داشت، کار کرد.

مسیر ریاست فدرال رزرو

پاول قبل از انتصاب به ریاست فدرال رزرو، به عنوان محقق مدعو در مرکز سیاست دو حزبی، یک اتاق فکر در واشنگتن دی سی، کار می‌کرد. او در آنجا بر مسائل مربوط به سیاست مالی کار می‌کرد؛ از جمله متقاعد کردن قانون‌گذاران جمهوری‌خواه برای حمایت از افزایش سقف بدهی در طول بحران بدهی سال 2011. این کار او را در بین خطوط حزبی مورد احترام قرار داد و در نهایت منجر به انتصاب وی به نامزدی برای عضویت در شورای حکام فدرال رزرو در سال 2012 توسط باراک اوباما شد. او اولین عضو حزب مخالف بود که از دهه 1980 به رهبری فدرال رزرو پیوست و توانایی خود را در پیمایش در چشم‌انداز سیاسی نشان داد. 

رویکرد جروم پاول

 به عنوان رئیس فدرال رزرو، رهبری پاول با رویکرد عمل‌گرایانه و ثابت او به سیاست پولی مشخص می‌شود. پاول که به سبک اجماع‌سازی شهرت دارد، با چالش‌های مهمی، به‌ویژه مدیریت اقتصاد ایالات متحده در طول همه‌گیری کرونا و پیامدهای آن، مواجه شده است.

دوران تصدی او با تلاش‌هایی برای تثبیت اقتصاد از طریق سیاست‌های پولی تهاجمی، از جمله کاهش نرخ بهره و اجرای برنامه‌های گسترده خرید اوراق قرضه برای تضمین نقدینگی در بازارهای مالی متمایز می‌شود.

اخیراً، پاول پیچیدگی فشارهای تورمی را بررسی می‌کند که نشان از تعهد وی به افزایش نرخ‌های بهره در صورت لزوم برای کنترل تورم دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.