فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۹۲۸

دومین الماس بزرگ جهان را ببینید

دومین الماس بزرگ جهان را ببینید

شرکت کانادایی «لوکارا دایموند» اعلام کرد که این سنگ در معدن الماس «کارووه» در شمال شرقی بوتسوانا با استفاده از فناوری تشخیص اشعه ایکس کشف شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

یک شرکت کانادایی از کشف دومین الماس بزرگ جهان به وزن ۲ هزار و ۴۹۲ قیراطی در کشور بوتسوانا در جنوب آفریقا خبر داد. این الماس، بزرگ‌ترین الماس کشف‌شده در تاریخ بوتسوانا است.

شرکت کانادایی «لوکارا دایموند» اعلام کرد که این سنگ در معدن الماس «کارووه» در شمال شرقی بوتسوانا با استفاده از فناوری تشخیص اشعه ایکس کشف شده است. این شرکت اطلاعات خاصی درباره کیفیت یا ارزش این سنگ ارائه نکرده است.

بزرگ‌ترین الماس کشف شده قبلی یک سنگ ۳ هزار و ۱۰۶ قیراطی به نام «کولینان» است که در سال ۱۹۰۵ کشف شد.

ویلیام لمب، رئیس شرکت لوکارا در بیانیه‌ای نوشت: «ما از کشف این الماس فوق‌العاده ۲ هزار و ۴۹۲ قیراطی خوشحالیم.» بر اساس این بیانیه، این الماس بزرگ، یکی از «بزرگ‌ترین» الماس‌های خام کشف شده تاکنون است.

رئیس دفتر شرکت لوکارا در بوتسوانا این سنگ قیمتی را که به اندازه یک کف دست است در تاریخ ۲۲ اوت به «موکگویتسی ماسیسی»، رئیس جمهوری بوتسوانا تقدیم کرد.

الماس2

الماس

بر اساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول، بوتسوانا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان الماس در جهان است و این ماده ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور و ۸۰ درصد صادرات آن را تشکیل می‌دهد.

منبع : یورونیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.