فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۰۸۴

المپیک، برگ برنده اقتصاد منطقه یورو شد

المپیک، برگ برنده اقتصاد منطقه یورو شد

فعالیت تجاری منطقه یورو در ماه آگوست با توجه به افزایش در بخش خدمات، به ویژه در فرانسه به دلیل بازی‌های المپیک، گسترش یافت. با این حال، تولید به انقباض خود ادامه داد و با بدتر شدن اقتصاد بخش خصوصی آلمان، نگرانی‌ها در مورد رکود بالقوه افزایش یافت.

به گزارش تجارت نیوز،

بر اساس نظرسنجی‌های اولیه شاخص مدیران خرید، بخش خصوصی منطقه یورو در ماه آگوست رشدی قوی تر از حد انتظار داشت. با این حال، نشانه‌هایی از ضعف‌های اساسی، به‌ویژه در آلمان و بخش تولید بلوک همچنان وجود دارد.

شاخص مدیران خرید ترکیبی برای کل منطقه یورو در این ماه به ۵۱.۲ رسید که از ۵۰.۲ در جولای و فراتر از انتظار ۵۰.۱ بود. این ششمین رشد متوالی فعالیت بخش خصوصی منطقه یورو و سریع‌ترین رشد در سه ماه اخیر است. با این حال، تولید در سراسر منطقه یورو به انقباض ادامه داد و شاخص مدیران خرید تولیدی به ۴۵.۶ کاهش یافت که بدترین میزان در هشت ماه گذشته است.

رشد تا حد زیادی تحت تاثیر بخش خدمات بوده است، به طوری که شاخص مدیران خرید خدمات به ۵۳.۳ صعود کرد و از ۵۱.۹ قبلی و پیش‌بینی شده پیشی گرفت که قوی ترین رشد خود را در چهار ماه گذشته نشان می‌دهد. بخش قابل‌توجهی از این گسترش از فرانسه سرچشمه می‌گیرد، جایی که فعالیت خدمات به بالاترین سطح خود از ماه می ۲۰۲۲ رسیده است که احتمالاً با بازی‌های المپیک در پاریس تقویت شده است.

شاخص مدیران خرید برای خدمات فرانسه به ۵۵ افزایش یافت و قوی‌ترین عملکرد خود را از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ نشان داد.

طبق گزارش یورونیوز، علیرغم افزایش فعالیت‌های تجاری در ماه اگوست، سفارش‌های جدید در سراسر منطقه یورو برای سومین ماه متوالی کاهش یافت که بیشترین کاهش در سفارش‌های جدید تولید از اواخر سال گذشته بود. اشتغال در بخش خصوصی نیز با کاهش جزئی مواجه شد و به رگه رشد هفت ماهه پایان داد.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.