فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۳۴۲

حسین شمخانی کیست

حسین شمخانی کیست

حسین شمخانی، پسر علی شمخانی در سطوح بالای مدیریتی میلاووس قرار دارد و به لطف حضور او، این شرکت توانسته‌ است از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و روسیه میلیارد‌ها دلار پول به جیب بزند.

به گزارش تجارت نیوز،

نام حسین شمخانی، پسر بزرگ علی شمخانی به هیچ عنوان با فضای تجارت آقازاده‌ها بیگانه نیست. شرکت کشتیرانی‌ او و برادرش تاکنون چندین‌بار به بهانه‌های مختلف در خبر‌ها مطرح شده، اما گویا ابعاد تجارت او بسیار گسترده‌تر است.

بلومبرگ در گزارشی تحقیقی به تبدیل شدن او به سلطان معاملات نفت ایران و روسیه پرداخت.

دوسال پیش که شرکت میلاووس (Milavous Group Ltd.) دفتری را در یکی از گرانترین و شیک‌ترین برج‌های دوبی اجاره کرد، نامش را کمتر کسی شنیده بود. اما در عرض چند ماه این شرکت به نفوذ گسترده‌ای در بازار‌های جهانی انرژی دست ‌یافت. گفته می‌شود که این شرکت توسط حسین شمخانی، سلطان توزیع نفت جمهوری اسلامی ایران هدایت می‌شود.

به گزارش بلومبرگ به نقل از بیش از دوازده منبع آگاه، حسین شمخانی، پسر علی شمخانی در سطوح بالای مدیریتی میلاووس قرار دارد و به لطف حضور او، این شرکت توانسته‌ است از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و روسیه میلیارد‌ها دلار پول به جیب بزند.

کمتر کسی در دبی و محافل تجارت جهانی از هویت واقعی حسین شمخانی آگاه است و اکثرا او را به با نام «هکتور» می‌شناسند و تعداد کمتری حتی نسبت به نفوذ گسترده او آگاهی دارند. با این حال چند منبع آگاه از فعالیت‌های هکتور به بلومرگ گفتند که او معاملات بخش‌های قابل‌توجی از نفت ایران و روسیه را در دست دارد.

به گفته این منابع شرکت‌های عضو شبکه تجاری او علاوه بر نفت‌ تحریم شده تهران و مسکو، به معامله نفت دیکر کشورهای تحریم نشده نیز می‌پردازند و گاهی اوقات نفت خام حوزه‌های مختلف را آنچنان با هم مخلوط می‌کنند که حتی خریدارانی که این بشکه‌ها را آزمایش می‌کنند، نمی‌توانند به مبدا آن‌ها پی ببرند.

بلومبرگ این گزارش را در نتیجه گفتگو با بیش از سی نفر از آشنایان به فعالیت‌های حسین شمخانی و بررسی چندین سند اختصاصی، تنظیم کرده است.

حسین شمخانی کیست؟

حسین شمخانی چهل و چند ساله و متولد تهران است. او در دانشگاه‌ه مسکو و دانشگاه آمریکایی بیروت تحصیل کرده و سپس به پایتخت ایران بازگشت و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرفت.

ارتباطات حسین شمخانی در روسیه اکنون که تهران و مسکو هر دو تحت تحریم‌های شدید ایالات متحده هستند و همکاری‌های نظامی و اقتصادیشان را تقویت کرده‌اند، ارزشمند است.

حسین شمخانی می‌گوید: «پدرم هرگز و هیچ‌گاه هیچ نقشی در فعالیت‌های تجاری من نداشته است.» به گفته افراد مطلع، حسین شمخانی بیشتر وقت خود را در دبی با خرید و فروش املاک لوکس سپری می‌کند.

کسانی که حسین شمخانی را می‌شناسند، او را تاجری با پوشش ساده که معمولا عینک بر چشم و تیشرت پولو و یا کت شلوار بر تن دارد، توصیف می‌کنند. او مودب و جدی است و روز تولد افراد را به خاطر می‌سپارد.

به گفته منابع مطلع حسین شمخانی حتی اگر به طور رسمی مالک شرکت‌ها و یا نهاد‌های شبکه تجاری خود نباشد، در راه‌اندازی ده‌ها شرکت و یا هدایت فعالیت‌های آن‌ها دخیل بوده که برجسته‌ترین آن‌ها مالیووس است. او همچنین کنترل ده‌ها نفت‌کش را نیز در دست دارد

منبع : یورونیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.