خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۵۳۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

رشد شرکت‌های شورای همکاری خلیج فارس / سود خالص شرکت‌ها به بیش از ۶۰ میلیارد دلار رسید

رشد شرکت‌های شورای همکاری خلیج فارس / سود خالص شرکت‌ها به بیش از 60 میلیارد دلار رسید

شرکت‌های عضو در شورای همکاری خلیج فارس با 60.7 میلیارد دلار سود خالص، 8.1 درصد رشد سه‌ماهه را گزارش کردند.

به گزارش تجارت نیوز،

در نیمه اول سال 2024، سود خالص شرکت‌های حاضر در فهرست شورای همکاری خلیج فارس تقریباً ثابت بود و از 116.8 میلیارد دلار در نیمه اول 2023 با 0.1 درصد افزایش به 116.9 میلیارد دلار رسید. رشد سود سالانه دبی در سه ماهه دوم 2024 به 30.9 درصد و در مجموع به 6.7 میلیارد دلار رسید.

مجموع سود خالص گزارش‌شده توسط شرکت‌ها در مبادلات شورای همکاری خلیج فارس با افزایش سالانه 5.7 درصدی در سه ماهه دوم 2024، به دلیل رشد گسترده در اکثر بازارهای منطقه‌ای، افزایش قابل توجهی نسبت به آمار سالانه تجربه کرد.

در مقایسه با 56.2 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال 2024 و 57.4 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال 2023، سود خالص برای دومین سه‌ماهه متوالی افزایش یافت و به 60.7 میلیارد دلار در سه‌ماهه دوم امسال رسید. 

بحرین

این گزارش خاطرنشان کرد که شرکت‌های بحرینی نیز در طول این سه ماه به رشد دو رقمی سود سالانه دست یافتند، در حالی که سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس افزایشی کم تا متوسط ​​را تجربه کردند. رشد سود دو رقمی حاکی از پیشرفت گسترده در بخش‌های مختلف شورای همکاری خلیج فارس بود.

امارات متحده عربی

در منطقه، دبی پس از بحرین رتبه دوم رشد سود سالانه را با 30.9 درصد به ثبت رساند و به 6.7 میلیارد دلار در سه ماهه دوم تا 2024 رسید که عمدتاً به دلیل تعدیل حسابداری و تلاش برای بازسازی توسط DSI بود.

رشد بخش‌های مختلف

بخش‌های کلیدی مانند بانک‌ها و مخابرات رشد سود را به ترتیب 10.8 درصد و 15.8 درصد گزارش کردند. بخش‌های مواد و املاک و مستغلات به ترتیب با 45.6 درصد و 23.9 درصد رشد چشمگیرتری را نشان دادند. بخش کالاهای سرمایه‌ای شاهد افزایش قابل توجه 68.3 درصدی بود که عمدتاً به تعدیلات حسابداری مربوط به DSI نسبت داده می‌شود.

روندهای مختلف در کشورها

روند رشد در کشورها متفاوت بود. شرکت‌های فهرست شده در عربستان سعودی و ابوظبی به ترتیب 2.7 درصد و 2.2 درصد کاهش سود خالص را گزارش کردند. با این حال، این کاهش با سود کل بالاتر سایر کشورهای منطقه جبران شد.

مؤسسه مالی غیربانکی مستقر در کویت، Kamco Invest در جدیدترین گزارش خود تأکید کرده که رشد سه ماهه (QoQ) دوم آن به 8.1 درصد رسیده است.

دبی بار دیگر با بالاترین رشد سالانه 20 درصدی در نیمه اول 2024 پیشتاز بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.