خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۴۹۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

زنان بیش از همیشه ریاست بانک‌های مرکزی را برعهده دارند / تعداد زنان در پست‌های ریاستی به ۲۹ نفر در سال ۲۰۲۴ رسیده است

سهم رهبران زن از ۱۸۵ بانک مرکزی جهان، تنها ۱۶ درصد است

زنان بیش از همیشه ریاست بانک‌های مرکزی را برعهده دارند / تعداد زنان در پست‌های ریاستی به 29 نفر در سال 2024 رسیده است

به لطف انتصاب زنان به ریاست در سال گذشته، اکنون آن‌ها بیش از هر زمان دیگری رهبری بانک‌های مرکزی را بر عهده دارند؛ اما دستاوردهای اخیر همچنان از برابری واقعی دور است.

به گزارش تجارت نیوز،

بر اساس گزارش انجمن رسمی مؤسسات پولی و مالی، تعداد زنان در پست‌های ریاستی از 23 نفر در سال گذشته به 29 نفر در سال جاری افزایش یافت. البته این رقم که به دلیل ریاست رهبران زن جدید از کشورهای بوسنی، هرزگوین و پاپوآ گینه نو افزایش یافت، نشان‌دهنده این است که سهم رهبران زن از 185 بانک مرکزی جهان، تنها 16 درصد است. تحقیقات صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که تعادل جنسیتی بیشتر در پست‌های ارشد می‌تواند به افزایش تنوع افکار و کنترل‌ها و تعادل کمک کند و به نوبه خود باعث افزایش ثبات اقتصادی و مالی و بهبود عملکرد شود.

به گفته OMFIF، یک اندیشکده مستقر در لندن برای مسائل پولی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری، بوسنی و هرزگوین و پاپوآ گینه نو، نمونه‌هایی از این هستند که چگونه اقتصادهای کوچک‌تر باعث پیشرفت بیش از پیش در تعادل جنسیتی می‌شوند.

به گزارش صندوق بین‌المللی پول، رشد امسال بیشترین میزان افزایش در بیش از یک دهه تحقیق و نظرسنجی بود؛ اما نمودار نشان می‌دهد که چگونه بانک‌های مرکزی هنوز فاصله زیادی برای رفتن به سمت برابری بیشتر در ردیف سیاست‌گذاران ارشد که اقتصاد جهانی را هدایت می‌کنند، دارند.

COTW-female-central-bank-governors

این آمار بر شواهد مبنی بر تلاش زنان در رشته اقتصاد و همچنین برای ریاست بانک‌های مرکزی تاکید می‌کند؛ و اینکه آن‌ها حتی پس از موفقیت‌های پایدار، کم‌رنگ می‌شوند.

نتایج اولین تحقیق میدانی صندوق بین‌المللی پول

اولین تحقیق میدانی صندوق بین‌المللی پول در نوع خود از بانک مرکزی اروپا و همتایان آن در گروه هفت در سال گذشته نشان داد که کمتر از نیمی از کارکنان این مؤسسات زن و به طور متوسط ​​تنها یک سوم زنان اقتصاددان یا مدیر هستند. این وضعیت نشان می‌دهد که چگونه سیاست حذف شکاف‌های جنسیتی تا حدی موفق بوده است.

ایزابل اشنابل (Isabel Schnabel)، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، به عدم تعادل جنسیتی قابل توجه در اقتصاد اشاره کرده و تاکید داشته که این مؤسسه مصمم به تغییر آن در میان کارکنان خود است. اشنابل در یک سخنرانی در سال 2020 خاطرنشان کرد که موانع غیرقابل عبور نیستند و فرصت‌های مربیگری و اطمینان از مراقبت از کودک می‌تواند به کاهش شکاف جنسیتی کمک کند.

مدیران جدید زن

آخرین موارد اضافه‌شده به فهرست کشورهایی که از یک زن به عنوان رئیس بانک مرکزی نام می‌برند، در ژانویه رخ داد؛ زمانی که یاسمینا سلیموویچ (Jasmina Selimović) یک دوره شش ساله را در بوسنی و هرزگوین آغاز کرد و الیزابت جنیا (Elizabeth Genia) پس از خدمت به عنوان سرپرست رئیس کل بانک مرکزی به عنوان سرپرست منصوب شد. سال گذشته، میشل بولاک (Michele Bullock) اولین زنی بود که رئیس بانک مرکزی استرالیا شد.

کامبوج، گرجستان، مولداوی و مونته نگرو نیز سال گذشته زنانی را به عنوان مقامات پولی خود بر اساس شاخص تعادل جنسیتی OMFIF در سال 2024 منصوب کردند. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.