فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۸۴۸۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

رئیس‌جمهور امارات ۱۰۰ میلیون دلار کمک اضطراری به لبنان ارسال کرد

رئیس‌جمهور امارات 100 میلیون دلار کمک اضطراری به لبنان ارسال کرد

در آگوست 2020، امارات کمک‌های خود به لبنان را برای حمایت از تلاش‌های امدادی اضطراری در بیروت افزایش داد. کمک‌های اضطراری جدید امارات به لبنان نشان‌دهنده تعهد مستمر امارات به حمایت از لبنان در طول سختی‌های این کشور است.

به گزارش تجارت نیوز،

بر اساس اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت WAM، شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس‌جمهور امارات متحده عربی، بسته کمک فوری ۱۰۰ میلیون دلاری برای مردم لبنان را اعلام کرد. خبرگزاری WAM گزارش داد این ابتکار نشان‌دهنده تعهد مداوم امارات متحده عربی به حمایت از لبنان در طول سختی‌های کنونی آن است و تعهد ثابت این کشور برای کمک به مردم لبنان را برجسته می‌کند.

مساعدت‌های پیش از این

در آگوست 2020، امارات متحده عربی به پیروی از دستور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس‌جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی، کمک‌های خود به لبنان را برای حمایت از کمک‌های امدادی اضطراری در بیروت افزایش داد.

امارات متحده عربی محموله‌ای از کمک‌های پزشکی اضطراری به لبنان برای حمایت از امکانات مراقبت‌های بهداشتی ارسال کرد. این کمک‌ها که شامل داروها و تجهیزات پزشکی است، نشان‌دهنده همبستگی امارات با مردم لبنان است.

شهر بین‌المللی بشردوستانه در دبی (Dubai’s International Humanitarian City) انتقال کمک‌های هوایی به ارزش 1.4 میلیون دلار را با پرواز SkyCargo امارات تسهیل کرد.

این محموله شامل نزدیک به 25 تن تجهیزات پزشکی و تجهیزات حفاظت فردی (PPE)، مانند ماسک جراحی، عینک، روپوش، ماسک تنفسی N95، برانکارد و دماسنج بود که همگی در شهر بین‌المللی بشردوستانه (IHC) از جانب سازمان بهداشت جهانی مطرح شده بودند.

حمایت مستمر امارات از لبنان

در سال 2023، پس از دیدار شیخ محمد بن زاید آل نهیان و نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، در قصر الشطی در ابوظبی، شیخ محمد بن زاید بر تعهد استوار امارات متحده عربی به وحدت، حاکمیت و همچنین حمایت مستمر از مردم لبنان تاکید کرد.

او بار دیگر تاکید کرد موضع امارات ریشه در حمایت از همه تلاش‌هایی دارد که امنیت، ثبات و وحدت لبنان را افزایش می‌دهد و در نهایت به نفع شهروندان لبنان خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.