فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۲۴۵

سهام دومین اقتصاد دنیا رکورد زد

سهام دومین اقتصاد دنیا رکورد زد

بازارهای سهام چین افزایش یافتند و بسته محرک اقتصادی پکن، علیرغم چالش‌های اقتصادی، احساسات بازار را تقویت کرده است و سرمایه‌گذاران در حال ارزیابی اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی پکن هستند.

به گزارش تجارت نیوز،

شاخص سی اس ای ۳۰۰ نزدیک به ۱۱ درصد بالاتر باز شد و شاخص‌های معیار در بازارهای شانگهای و شنژن نیز به شدت صعود کردند. احساسات در بازارهای سهام چین که در سال ۲۰۲۴ وارد حالت رکود شد با اعلامیه پکن در ۲۴ سپتامبر مبنی بر محرک‌های تهاجمی برای حمایت از اقتصاد در حال رشد خود، به شدت تقویت شده و شاخص سی اس ای ۳۰۰ تا به امروز ۲۵ درصد صعود کرده است.

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، با چالش‌های متعددی ازجمله بحران املاک، کاهش تورم و بیکاری بالای جوانان دست و پنجه نرم می‌کند. رسانه‌های اجتماعی چین حتی قبل از افتتاحیه بازار در روز سه‌شنبه، مملو از این بود که چه چیزی ممکن است در بازارهای سهام پس از تعطیلات یک هفته‌ای رخ دهد.

سرمایه‌گذاران اکنون بر اطلاعیه‌های نشست خبری توسط برنامه‌ریز ارشد اقتصادی چین، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی، برای نشانه‌های بیشتر متمرکز شده‌اند.

ییپ جون رانگ، استراتژیست بازار در پلتفرم معاملاتی آی جی اظهار کرد یک سری اقدامات دیگر برای حمایت بالقوه از مصرف یا سرمایه‌گذاری می‌تواند این خوش‌بینی را تقویت کند که بدترین‌ها ممکن است برای اقتصاد چین به پایان برسد و اینکه مقامات در رسیدن به هدف رشد پنج درصدی خود مصمم هستند.

البته، با توجه به اینکه اکنون امیدها برای مقامات بالاست، خطرات ناامیدی نیز زیاد است و هرگونه کاهش سود می‌تواند به سرعت تشدید شود.

در بازار سهام امروز (هشتم اکتبر)، کامپوزیت شانگهای در ساعت هفت و هشت دقیقه صبح به وقت اروپا ۴.۶۳ درصد افزایش یافت، در حالی که شنژن کامپوزیت یک دقیقه بعد ۷.۸۱ درصد صعود کرد.

همچنین در ساعت هفت و ۱۰ دقیقه صبح به وقت اروپا، در حالی که هنگ سنگ هنگ کنگ ۶.۱۶ درصد کاهش یافت، کاسپی کامپوزیت کره جنوبی ۰.۴۷ درصد نزول کرد. در ساعت هفت و ۱۱ دقیقه صبح به وقت اروپا شاخص استرالیا ۰.۳۵ درصد و نیکی ۲۲۵ ژاپن ۱.۱۴ درصد سقوط کردند.

مارکت نوشت دلار در ساعت هفت و ۱۲ دقیقه صبح به وقت اروپا ۰.۱۳ درصد زیر ین معامله شد و به قیمت ۱۴۷.۹۹۵۰۰ فروخته شد.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.