فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۷۹۷

آخرین تورم آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری

آخرین تورم آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری

گزارش تورم آمریکا برای ماه سپتامبر منتشر شد و روند کلی تورم در این کشور همچنان رو به کاهش است.

به گزارش تجارت نیوز،

با ادامه کاهش رشد قیمت‌ها در آمریکا از بالاترین سطوح خود، تورم این کشور در ماه گذشته میلادی به پایین‌ترین سرعت خود در تقریبا سه سال اخیر کاهش یافت.

 

به نوشته گاردین، با نگرانی در مورد افزایش هزینه‌های زندگی در بحبوحه مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ایالات متحده، آخرین آمار تورم ماهانه قبل از رفتن رأی‌دهندگان به پای صندوق‌های رأی منتشر شد.

طبق داده‌های منتشر شده، شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه سپتامبر با سرعت سالانه 2/4 درصد افزایش یافت که کمی بالاتر از پیش‌بینی 2/3 درصدی اقتصاددانان بود و نسبت به 2/5 درصد در ماه آگوست، کاهش یافته است. تورم هسته نیز که قیمت‌های بی‌‎ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، با نرخ سالانه 3/3 درصد افزایش یافت. در طول ماه گذشته میلادی نیز قیمت‌ها 0/2 درصد افزایش یافت.

اگرچه قیمت‌ها در آمریکا سه سال پیش با رشد شدید همراه شد، اما روند تورم ایالات متحده نسبت به اوج 9/1 درصدی خود در ژوئن 2022 به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است. فدرال رزرو نیز که به دلیل تورم بالا، نرخ‌های بهره را به شکل چشمگیری افزایش داده بود، از ماه گذشته فرآیند کاهش نرخ‌های بهره را آغاز کرده است.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد اقتصاد آمریکا با سرعتی قوی در حال رشد است. بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده در روز جمعه، کارفرمایان آمریکایی در ماه گذشته 254 هزار شغل ایجاد کردند و نگرانی‌ها از کاهش رشد بازار کار این کشور را به چالش کشیدند.

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.