فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۴۵۰

شتاب افت تولید گاز انگلیس/ واردات بیشتر می شود

شتاب افت تولید گاز انگلیس/ واردات بیشتر می شود

یک گروه صنعتی هشدار داد تولید گاز طبیعی انگلیس، سریع‌تر از حد انتظار کاهش می‌یابد و باعث وابستگی بیشتر به واردات می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

 راس دورنان، مدیر اطلاعات بازار در گروه «آف شور انرژیز یو کی» (OEUK) اظهار کرد:  تولید گاز در سال جاری تا اوت، بر مبنای سالانه، حدود ۱۳ درصد کاهش یافته و نرخ مشابه برای کل سال ۲۰۲۴ محتمل است. این نرخ با کاهش ۱۰ درصدی پیش‌بینی‌ شده در اوایل سال جاری برای حوضه فرسوده دریای شمال انگلیس، قابل مقایسه است. وی افزود: ما باید کمی نگران تولید این حوزه و نرخ کاهش سریع‌تر آن باشیم. حجم زیادی از تولید جدید در راه نیست.

این گروه به دنبال کسب حمایت از سرمایه‌گذاری انرژی داخلی در بودجه پاییز دولت انگلیس است. دولت محافظه کار قبلی، مالیات بر سود بادآورده صنعت نفت و گاز در طول بحران انرژی دو سال قبل را وضع کرد و حزب کارگر قصد دارد برای رفع کسری مالی، این مالیات را به میزان بیشتری افزایش دهد.

گروه OEUK هشدار داد سیستم مالیاتی جدید انگلیس ممکن است به افت ۸۰ درصدی سرمایه‌گذاری در نفت و گاز در پنج سال آینده منجر شود. این گروه خاطرنشان کرد میدان گازی «ویکتوری» شرکت شِل در دریای شمال، ممکن است تنها موردی باشد که در سال ۲۰۲۴ تصمیم نهایی برای سرمایه‌گذاری دارد.

این گروه ماه جاری اعلام کرد تولید انرژی انگلیس اکنون تنها معادل ۶۰ درصد تقاضا است. در این بین، بازار گاز اروپا همچنان نسبت به ریسک‌های عرضه حساس است و قیمت‌ها به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی و اختلالات برنامه ریزی نشده، به شدت نوسان دارد.

به گفته دورنان، پس از بهبود تولید بعد از تعمیرات تابستانی، انگلیس اکنون حدود ۹۰ میلیون متر مکعب در روز گاز تولید می‌کند. طبق اعلام اپراتور شبکه «شرکت ملی انتقال گاز»، میانگین نرخ در فصل گرمایش جاری، ممکن است ۸۵ میلیون متر مکعب در روز باشد که کمتر از دو سال قبل است.

 دورنان گفت: تولید نفت انگلیس هم کاهش یافته و افت ۱۰ درصدی آن در سال جاری پیش‌بینی می‌کند. از ژانویه تا اوت، تولید نفت به ۶۶۰ هزار بشکه در روز رسید و تولید کل سال ممکن است اندکی کمتر باشد.

تولید روزانه نفت و گاز انگلیس در هشت ماهه سال جاری، معادل ۱.۱۱ میلیون بشکه نفت بود که بر مبنای سالانه، حدود ۱۱ درصد کمتر بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رگولاتور صنعت نفت و گاز انگلیس اعلام کرده که نرخ تولید روزانه تا پایان دهه جاری، به حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت اما دورنان می‌گوید حتی این رقم هم ممکن است خوش‌بینانه باشد.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.