فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۴۰۴۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

کنفرانس بین‌المللی پاریس یک میلیارد دلار کمک مالی به لبنان جمع‌آوری کرد

کنفرانس بین‌المللی پاریس یک میلیارد دلار کمک مالی به لبنان جمع‌آوری کرد

ایالات متحده اعلام کرد که خود را متعهد می‌داند که حدود 300 میلیون دلار کمک مالی کند. آلمان در مجموع 96 میلیون یورو کمک مالی کرد. این کنفرانس بیش از 70 کشور و سازمان بین‌المللی را گرد هم آورد.

به گزارش تجارت نیوز،

به گفته ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه، کنفرانس بین‌المللی پاریس در حمایت از لبنان با موفقیت حدود 800 میلیون دلار برای کمک‌های بشردوستانه، تلاش‌های امدادی و حمایت از اقتصاد لبنان و 200 میلیون دلار اضافی برای ارتش لبنان جمع‌آوری کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در افتتاحیه کنفرانس، با تأکید بر نیاز فوری به توقف درگیری، اعلام کرد که فرانسه 100 میلیون یورو (108 میلیون دلار) به لبنان کمک خواهد کرد. وی افزود: «هدف اولیه این حمایت، تأیید حاکمیت لبنان است.»

کنفرانس بین‌المللی پاریس

کنفرانس بین‌المللی پاریس بخشی از تلاش‌های جهانی برای کمک به لبنان برای مقابله با پیامدهای جنگ اخیر است که منجر به آواره شدن صدها هزار غیرنظامی شد. این کنفرانس بیش از 70 کشور و سازمان بین‌المللی را گرد هم آورد.

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان نیز به نوبه خود بر اهمیت یک واکنش بین‌المللی واحد برای پایان دادن به درگیری تأکید کرد. وی همچنین بر نیاز به یک راه حل دیپلماتیک بر اساس قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل برای تضمین امنیت مردم و بازگشت امن آوارگان به خانه‌هایشان تأکید کرد.

ایالات متحده متعهد شد که حدود 300 میلیون دلار کمک مالی و آلمان متعهد شد در مجموع 96 میلیون یورو کمک بشردوستانه به لبنان و سوریه همسایه که عمیقاً تحت تأثیر تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه قرار گرفته است، ارائه کند. در همین حال، ایتالیا این هفته 10 میلیون یورو (10.8 میلیون دلار) کمک اضافی به لبنان ارسال کرد.

درخواست سازمان ملل

مکرون در سخنان افتتاحیه خود در کنفرانس بین‌المللی پاریس بر تعهد فرانسه به حمایت از لبنان در این دوره دشوار تأکید کرد و خاطرنشان کرد که هدف اولیه این کنفرانس پاسخ به درخواست سازمان ملل برای جمع‌آوری بیش از 400 میلیون دلار برای ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری به آوارگان ناشی از درگیری لبنان است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت گفت که حدود 800 هزار نفر آواره شده‌اند که بسیاری از آن‌ها اکنون در پناهگاه‌های پرجمعیت هستند، در حالی که برخی دیگر از مرز به سوریه گریخته‌اند. میقاتی روز پنجشنبه تعداد آوارگان را بیش از 1.4 میلیون نفر از جمله 500 هزار کودک تخمین زد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار