فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۲۱۴۲

کارکنان شل از تغییر استراتژی انرژی شرکت نگران هستند

کارکنان شل از تغییر استراتژی انرژی شرکت نگران هستند

کارکنان شل از تغییر استراتژی انرژی شرکت خود نگران هستند. آنها معتقدند که این تغییر می‌تواند اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای این غول نفتی را با خطر مواجه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارکنان شل در نامه‌ای سرگشاده به مدیر عامل این شرکت نفتی از تغییر استراتژی انرژی این شرکت ابراز نگرانی کردند.

در این نامه که توسط دو کارمند در بخش کم کربن شرکت نوشته شده، آمده است: «برای مدت طولانی، جاه طلبی شرکت شل این بوده است که در انتقال انرژی پیشرو باشد. این دلیلی است که ما در اینجا کار می‌کنیم.» همچنین این دو کارمند از عدم رهبری غول سوخت‌های فسیلی در انتقال انرژی به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر انتقاد کردند.

نویسندگان نامه با تصمیم وائل ساوان (مدیرعامل شرکت شل) برای کاهش سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر مخالفت کردند. آنها گفتند که این تصمیم ما را عمیقاً نگران کرده است.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که ساوان برنامه‌های خود را برای کاهش سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر در روز سرمایه‌گذار شرکت در ماه ژوئن اعلام کرد.

آیا شرکت شل یک رهبر در انتقال انرژی است؟

به گزارش یورونیوز ، بر اساس تحقیقات سازمان غیردولتی گلوبال ویتنس در اوایل سال جاری، تنها 1.5 درصد از هزینه کلی آن صرف تولید انرژی خورشیدی و بادی می‌شود.

این شرکت نفت و گاز در سال 2021 گفته بود که هر سال به تدریج تولید نفت را تا پایان دهه کاهش خواهد داد. اما ساوان در نشست سرمایه گذاران 2023 از این موضوع عقب نشینی کرد.

شل همچنین بخش کم کربن و انرژی‌های تجدیدپذیر خود را تقسیم کرد و نقش رئیس جهانی انرژی های تجدیدپذیر را کنار گذاشت.

در ماه‌های اخیر از پروژه‌های بادی فراساحلی در ایرلند و فرانسه خارج شده و گفته است که به دنبال فروش سهام پروژه‌های تجدیدپذیر در هند است. این امر می‌تواند نشان دهد که شرکت شل در حال کاهش سرمایه‌گذاری خود در انرژی‌های تجدیدپذیر است.

واکنش مدیر عامل شرکت شل به این نامه چگونه بود؟

ساوان، مدیر عامل شرکت شل در پاسخ به این نامه گفت: که هیچ پاسخ آسانی برای چالش‌های انتقال انرژی وجود ندارد. شرکت شل همچنان قصد دارد تا سال 2050 یک شرکت با انتشار صفر خالص باشد.

اما دانشمندان هشدار داده‌اند که برای محدود کردن گرمایش زمین به 1.5 درجه سانتیگراد، انتشار گازهای گلخانه ای باید تا سال 2030(در مقایسه با سطوح سال 2017) به نصف کاهش یابد.

دلایل نگرانی کارکنان شل

کارکنان شل نگران هستند که تغییر استراتژی انرژی شرکت، اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را با خطر مواجه کند. آنها معتقدند که شرکت شل باید به سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه دهد تا بتواند به اهداف خود در زمینه تغییرات آب و هوایی دست یابد.

شرکت شل در سال 2021 اعلام کرد که هر سال به تدریج تولید نفت را تا پایان دهه کاهش خواهد داد. با این حال، ساوان در نشست سرمایه گذاران 2023 از این موضوع عقب نشینی کرد. این امر می‌تواند نشان دهد که شرکت شل در حال تغییر مسیر خود در زمینه تغییرات آب و هوایی است.

تاثیرات بالقوه تغییر استراتژی

کاهش سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند منجر به افزایش انتشار گازهای گلخانه ای شود. این امر می‌تواند پیامدهای جدی برای محیط زیست و سلامت انسان داشته باشد.

راهکارهای جایگزین

کارکنان شل پیشنهاد کرده‌اند که شرکت شل می‌تواند به جای کاهش سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر، روش‌های دیگری را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در نظر بگیرد. به عنوان مثال، شرکت شل می‌تواند در پروژه‌های حذف دی اکسید کربن سرمایه‌گذاری کند یا تولید نفت و گاز خود را به طور تدریجی کاهش دهد.

آینده صنعت انرژی

صنعت انرژی در حال گذار به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر است. این امر به دلیل کاهش هزینه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش مقررات زیست‌محیطی است.

برای پاسخگویی به نگرانی‌های کارکنان، شرکت شل باید توضیح دهد که چرا تصمیم گرفته است تا سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر را کاهش دهد. شرکت شل همچنین باید توضیح دهد که چگونه قصد دارد به اهداف خود در زمینه تغییرات آب و هوایی دست یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.