کد مطلب: ۸۹۰۵۹۰

عمان؛ قطب جدید تولید هیدروژن سبز

عمان؛ قطب جدید تولید هیدروژن سبز

عمان به دنبال تبدیل شدن به یک قطب تولید هیدروژن سبز است. این کشور با منابع فراوان انرژی تجدیدپذیر، از جمله زمین‌های فراوان، تابش خورشیدی زیاد و انرژی باد است که آن را به یک مکان جذاب برای سرمایه‌گذاری در این بخش تبدیل می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، عمان به زودی تولید انرژی‌های تجدیدپذیر برای استفاده از برق و هیدروژن سبز را آغاز خواهد کرد.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) گزارشی منتشر کرد که بر اهمیت نوآوری صنعتی برای عمان تمرکز دارد و فرصت‌هایی را برای افزایش رقابت‌پذیری آن در صادرات و چارچوب اقتصادی فراهم می‌کند.

به نقل از zawya، عمان باید فرصت را غنیمت شمرده و از نقاط قوت خود در زمینه انرژی و مواد معدنی برای تبدیل شدن به یک رهبر در نوآوری‌های صنعتی با بهره‌برداری از فرصت‌های اکتشافی در معادن و تولید فناوری، از جمله هیدروژن به عنوان بخش بالایی به پروژه‌های صنعتی در محصولات پاک به عنوان یک بخش پایین‌تر بهره‌مند شود.

این گزارش حاکی از آن است که این اقدامات که باعث پیشرفت اقتصاد جدید در عمان می‌شود باید با اتخاذ بهترین شیوه‌های بین المللی با فرصت‌های امیدوارکننده و جاه طلبی‌های منحصر به فرد آن در یک نقشه راه قوی برای نوآوری صنعتی ادغام شود و این نقشه می‌تواند عمان را به خط مقدم انرژی پایدار جهانی سوق دهد.

این گزارش پیشنهاد می‌کند که نقشه راه شامل موضوعاتی باشد که بر توسعه فناوری در بخش‌های هیدروکربن، انرژی‌های نو و هیدروژن تمرکز دارد، به طوری که عمان بتواند مجموعه متنوعی از هیدروکربن‌ها و انتشار کربن را توسعه دهد و در عین حال به سمت توسعه جدید حرکت کند. انرژی‌ها، که به فناوری‌هایی مانند الکترولیزها، فناوری‌های جذب کربن و ذخیره‌سازی نیاز دارد، که نشان‌دهنده فرصتی برای تقویت بخش و رقابتی کردن آن از نظر هزینه و پایداری است.

در این گزارش توضیح داده شده است که نقشه باید هیدروژن را به عنوان یک موتور اقتصادی جدید بپذیرد، زیرا بر اساس تحلیل آژانس بین‌المللی انرژی، عمان می‌تواند ششمین صادرکننده بزرگ هیدروژن سبز در جهان تا سال 2030 باشد و این نقشه می‌تواند به نظر برسد. در هیدروژن به عنوان یک عامل پیوندی که فناوری، انرژی و اقتصاد را ترکیب می‌کند.

در این گزارش آمده است که این نقشه باید شامل دیجیتالی کردن سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر باشد، زیرا هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و فناوری‌های یادگیری ماشینی به عمان اجازه می‌دهد تولید، ذخیره و توزیع انرژی و راه‌حل‌های پیشرفته ذخیره‌سازی انرژی را افزایش دهد.

عمان به زودی تولید انرژی‌های تجدیدپذیر برای استفاده از برق و هیدروژن سبز را آغاز خواهد کرد که این تغییر در ترکیب انرژی به ذخیره‌سازی را می‌طلبد.

این سازمان افزود: از جمله موضوعاتی که نقشه راه باید شامل زنجیره ارزش پایدار، نوسازی و گسترش زیرساخت‌ها و زیرساخت‌های صنعتی برای انطباق با موج بعدی نوآوری‌های انرژی، بهبود خدمات لجستیکی و ایجاد قابلیت‌ها برای تولید با فناوری پیشرفته از جمله ایجاد مراکز پیشگام تعالی، مراکز تحقیقاتی دولتی و خصوصی و مراکز اطلاعاتی برای انتشار تخصص و صادرات آن به صورت پایدار، باشد.

دکتر عبدالله بن سلیمان العبری، مشاور بین المللی و نماینده سلطنت عمان در آژانس بین المللی انرژی، توضیح داد که افق‌های اقتصادی جدیدی وجود دارد که عمان باید برای بهره‌مندی از پتانسیل انرژی‌های نو و هیدروژن آماده باشد. افق‌های صنعتی و نوآورانه خود را گسترش دهد.

مشاور بین‌المللی و نماینده عمان در آژانس بین‌المللی انرژی انتظار داشت که نوآوری صنعتی در عمان این امکان را به آن می‌دهد تا به سطح بالایی صعود کند، زیرا کالاها و راه‌حل‌های محلی به تحریک نوآوری‌های انرژی پاک و مناطق سطح پایین‌تر کمک می‌کنند. و تولید سبز شکوفا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مسیر منجر به ایجاد یک بعد قوی در تصویر کلی اقتصادی عمان، ظهور اتحادهای بین المللی و حمایت از چشم انداز اشتغال داخلی می‌شود، تصریح کرد: نقشه راه به دنبال پیوند فناوری، انرژی و اقتصاد است. در عمان، و اهداف آن رشد صنعتی پایدار، ادغام بین بخش ها، سرمایه‌گذاری‌ها، مشارکت‌های جهانی و مشاغل رقابتی با کیفیت بالا است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.