کد مطلب: ۸۹۲۱۰۰

تویوتا آماده تولید خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۶

تویوتا آماده تولید خودروهای برقی تا سال 2026

تویوتا معتقد است که اروپا در سال 2026 به نقطه اوج تولید خودروهای برقی خواهد رسید. این شرکت تا آن زمان، 15 وسیله نقلیه مختلف با آلایندگی صفر را در اروپا عرضه خواهد کرد و بیش از 250 هزار خودروی برقی تحویل خواهد داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته مدیران ارشد تویوتا موتور، اروپا هنوز برخی از عناصر کلیدی را برای پذیرش گسترده خودروهای برقی از دست داده است ، اما این منطقه به اندازه کافی فاصله دارد که بزرگترین خودروساز جهان شروع به بومی سازی تولید کند.

به نقل از بلومبرگ، یوشیهیرو ناکاتا، مدیر اجرایی تویوتا اروپا می‌گوید: «برند تویوتا تا سال 2026 حدود 15 وسیله نقلیه مختلف با آلایندگی صفر را در اروپا عرضه خواهد کرد و این شرکت انتظار دارد تا آن زمان بیش از 250 هزار خودروی برقی با باتری تحویل دهد.»

ناکاتا در ادامه بیان کرد ما همیشه روشن بوده‌ایم که تولید محلی BEV زمانی حاصل می‌شود که بتوانیم حجم پایدار را تضمین کنیم. ما معتقدیم که می‌توانیم در این بازه زمانی این گام را برداریم.

بومی سازی تولید در خارج از ژاپن حرکت ساده‌ای نیست که تویوتا انجام می‌دهد. پس از 26 سال هنوز خودروی هیبریدی پیشگام خود، پریوس، در خارج از کشور مونتاژ نشده است. این شرکت اولین مدل گازی-الکتریکی خود را در اروپا در سال 2010 ، یک دهه پس از آغاز واردات پریوس، تولید کرد.

با توجه به این رویکرد محتاطانه و همچنین تردید طولانی مدت تویوتا در مورد آمادگی مصرف کنندگان اصلی برای استفاده کامل از برق تمایل این شرکت برای اعلام عمومی تاریخ شروع نامشخص برای تولید محلی وزن بیشتری دارد. این نشان می‌دهد که با وجود همه تاریکی‌ها در مورد کندی رشد خودروهای الکتریکی، این صنعت در مسیر درستی قرار دارد.

مت هریسون، مدیر عامل تویوتا اروپا می‌گوید: «که اروپا هنوز برای ایجاد زنجیره تامین باتری، گسترش شبکه‌های زیرساخت شارژ عمومی و ایجاد بازار خودروهای برقی مستعمل کار دارد. اما این منطقه چندین مزیت دارد، از جمله گروه‌هایی از خریداران خودروی آگاه به محیط زیست و سیاست‌گذارانی که به‌طور ثابت تلاش‌های بلندپروازانه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را دنبال می‌کنند.

تویوتا به تدریج با چشم‌انداز میان‌مدت خودروهای برقی راحت‌تر می‌شود، زیرا چندین خودروساز اروپایی برای فروش آنها تلاش می‌کنند. گروه AG مرسدس بنز اخیرا رقابت در این فضا را  بی رحمانه خوانده است، در حالی که فولکس واگن AG کارگران خود را اخراج کرده، تولید را متوقف کرده و برنامه‌های یک کارخانه جدید خودروهای برقی را لغو کرده است زیرا سفارش‌ها به اهداف خود نمی‌رسند. رنو SA فهرست احتمالی تجارت خودروهای الکتریکی خود را به سال آینده موکول کرد.

هریسون می‌گوید: «فعال‌کننده‌ها واقعاً هنوز به‌طور کامل وجود ندارند، بنابراین من تعجب نمی‌کنم که کمی تزلزل داشته باشیم. بسیاری از اصول اساسی وجود دارد که هنوز باید قبل از شروع حرکت اصلاح شوند.»

تا کنون، تویوتا برای صرف وقت خود در مورد خودروهای تمام برقی هزینه‌ای پرداخت نکرده است. استراتژی ای که توسط خط تولید بیش از دوجین خودروی هیبریدی ارائه شده است. این بانک سفارشی در اروپا با بیش از 300 هزار وسیله نقلیه دارد و انتظار دارد فروش خود را در سال آینده در یک بازار ثابت ادامه دهد.

در حالی که کارلوس تاوارس ، مدیرعامل Stellantis NV اخیراً به Automobilwoche گفته است که برای انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن آماده می‌شود تا به طور بالقوه منجر به تغییر سیاست‌ها به سمت خودروهای الکتریکی شود.

هریسون گفت: بعید است که هرگونه تغییر در رهبری منجر به تغییرات چشمگیر شود.

او با اشاره به مخالفت سرسخت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با سیاست‌های جو بایدن ، گفت: «فکر نمی‌کنم این کشور به اندازه آمریکا افراطی باشد.»

هریسون می‌گوید: «در اروپا، احساس مسئولیت و رفتار مصرف کننده بزرگی وجود دارد که قرار نیست در دستور کار محیط زیست تغییر کند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.